Den mirakuløse plastikpose
Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-03 07:05

Den mirakuløse plastikpose

Tysk organisk kemi mm. skabte polymererne o. 1900 og i min barndom var
cellofan af cellulose de eneste gennemsigtige foldelige flader og snart kom
polyethylen-plastposerne , og da jeg kom hjem fra fire års ulandsarbejde
var der sket et mirakel

- folk var ikke bange for at tage om en hundelort, når de havde en plastpose
som handske, og så bagefter kunne krænge posen omkring og bortsmide uden
risiko for at nogen glider i den, eller den tiltrækker fluer.

Bjelkes Alle , hvor jeg bor, er en grøn vej med villaer, mellem
højt-bebyggede sodet-murstens baggårdsslum-gader og det er derfor vejen hvor
man *går tur* her i kvarteret, incl med sin hund, og det er tydeligvis
blevet til god stil for hundeejere at bruge særlige sorte plastposer og
efterlade lortene inde i en pose lukket med en knude - de flyder med ti
meters mellemrum henad fortovet.

Der er extremt mange enlige mænd med hunde her - og kun om sommeren søger
de sammen på Nørrebroparkens enorme afgrænsede , skiltede, kommunale "
Hunde-toilet", hvor der er bænke og borde og et fantastisk samvær blandt
ligesindede på en lun aften.

I de samme årtier er der kommet bedre og bedre gummihandsker som behandlere
bruger, når de skal ind i anus eller berøre afføring mm.

Mine forsøg på at finde diverse "bærbar toilet" løsninger til gavn for
inkontinente, ældre og børn, er skabt af et oprører-sind og er især landet
på , hvad tiden ikke er moden til.

Ikke når det foreslås af en ikke-læge, ihvertfald.

Alle burde være fordomsfri nok til at diskutere ny løsninger med patienter
og andre, som har behov. Tabuer er pjat.(og latterliggørelse om
fetich-sindsyge som årsag til optagethed af emnet , er helt uden
konstruktivitet - APJ&Co kan endda kun klare det ved lodret fejlcitering
og evner ikke copypaste, dvs de er løgnere)

Vedr min marmeladeglas-løsning indvendte en af mine bekendte, at det kan
man ikke altid ramme, fx hvis siffonskid(diarre). Kort efter var han på
bustur og havde mavepine og ville ønske han havde taget et marmeladeglad med
sig.

Ved at holde glasset mod huden, der omgiver anus, kan man i disse tilfælde
undgå, at noget kommer ved siden af.

Nogle kan ikke lide sådan berøring og vil helst på normal vis lade
afføringen falde ud og ned, og en løsning kan være en "hundepose" der
forinden er krænget om plastskål som holdes under anus, og når diverse stort
og småt er samlet i skålen, krænges plastikposen op, og der slås knude på.

Når ældre begynder at få behov for alternativ til træk-og-slip , bør læge
eller andre, give dem et illustreret hefte og en DVD, med brugsanvisning om
de mest oplagte selvhjælpsløsninger som passer til forskellige folks smag.

At man skal ringe efter en behandler, der skal afbryde sit andet arbejde,
for at følge en patient fra seng til toilet, er molbo-agtigt upraktisk.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N