Daginstutionspladsbetaling??
Fra : Henrik Andersen

Dato : 10-10-03 12:54

Hej jeg har en Kæreste,
hun har to børn.

Lige nu har hun friplads i børnehave og SFO,
hvad sker der med disse fripladser hvis jeg flytter sammen med hende?

Det ene sted hører jeg at de bortfalder hvis vi flytter sammen UDEN
at blive gift, det andet sted hører jeg at de først bortfalder når / hvis vi
bliver gift (eller hun flytter sammen med børnenes far igen.)

Hvad skal jeg gå ud fra og hvor kan jeg få ordentlig info om dette??

Jeg regner med at Boligsikring og forhøjede børnepenge bortfalder,
men hvor finder jeg ud af det?

Mvh Henrik, en Forelsket mand....

Fra : Pia Sørensen

Dato : 10-10-03 15:50

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har en Kæreste,
> hun har to børn.
>
> Lige nu har hun friplads i børnehave og SFO,
> hvad sker der med disse fripladser hvis jeg flytter sammen med hende?

SFO ved jeg ikke hvad der sker med, men jeg har været enlig mor og haft
friplads i Dagpleje, men nu bor jeg sammen med min kæreste. Vi er ikke gift.
Jeg betaler 10% af hvad en heldagsplads normalt koster. Det kommer an på
økonomien.

> Hvad skal jeg gå ud fra og hvor kan jeg få ordentlig info om dette??

Du kan ringe til Pladsanvisningen i den kommune i bor i. De ved det.

> Jeg regner med at Boligsikring og forhøjede børnepenge bortfalder,
> men hvor finder jeg ud af det?

Det kan kommunen svare på, men jeg ved at jeg ikke får hverken boligsikring
eller forhøjet børnebidrag nu da jeg bor sammen med min kæreste.