Lommepenge til 15 årig
Fra : Tonny

Dato : 09-10-03 09:25

Hvor meget er rimeligt, han laver ikke andet noget?

Tonny

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-10-03 10:46

In an article of 9 Oct 2003 Tonny wrote:

> Hvor meget er rimeligt, han laver ikke andet noget?

Det afhænger jo af, hvor meget han selv skal betale?

Skal han også selv betale tøj, gaver osv., eller er det kun til ren egen
fornøjelse?
--
Uffe Holst

Fra : S Friberg

Dato : 09-10-03 14:38

"Tonny" <ti.riis@get2net.dk> wrote in

> Hvor meget er rimeligt, han laver ikke andet noget?
>
> Tonny

Afhænger af familiens økonomiske formåen og hvad du indregner i daglige
omkostninger. Nogle har tøj inde i regnsakbet andre ude o.s.v.

Søren Friberg

http://sfriberg.dk
soeren_friberg@msn.com

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-10-03 17:21

"Tonny" <ti.riis@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget er rimeligt, han laver ikke andet noget?
>
> Tonny

Jeg mener, at lommepenge og arbejde i hjemmet skal skilles helt ad.
Lommepenge får man, fordi man har brug for det. Arbejde i hjemmet gør man,
fordi det er nødvendigt (og fordi man skal).

Jeg får ikke lommepenge for at lave mad - mine unger får ikke lommepenge for
at dække bord. Ellers ender man med unger, der strækker hånden frem og
siger: hva' får jeg for'ed, hver gang man beder dem om noget.

Min snart 11-årige får 160 kr/md - dobbelt op 1. december til julegaverne.
Hun skal selv betale sine taletidskort til telefonen ud af det. En 15-årig
har selvfølgelig et større behov.

Tine

Fra : Nette

Dato : 09-10-03 22:50

"Tine Andersen" skrev i en meddelelse
> En 15-årig
> har selvfølgelig et større behov.

Jeg vil give dig helt ret i det meste, men hvis en 15 årig har brug for
flere penge, er der så noget i vejen for at bede ham/hende om selv at gøre
lidt for det i form af et fritidsjob?

Nette

Fra : Tine Andersen

Dato : 10-10-03 18:51

"Nette" <nettesnetpost(fjerndette)@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere penge, er der så noget i vejen for at bede ham/hende om selv at gøre

Nej - bare det ikke er hjemmet, der er arbejdsgiver.

Tine