Meta tags
Fra : Bo Dudek

Dato : 12-04-01 21:07

Jeg skal nu til at indsætte meta tags på mit site, men er rendt ind i
et lille problem. Mit site består af et frameset med i alt 5 frames
delt op i rows. Der er ca. 30 sider, der løbende bliver hentet ind i
de frames, og spørgsmålet er så, HVOR skal meta tags placeres henne??
Kan man nøjes med at placere dem i frameset filen; får man noget ud af
at placere dem i ALLE siderne osv osv osv

På forhånd tak
Bo Dudek

Fra : Jette Nielsen

Dato : 13-04-01 09:57

"Bo Dudek" skrev:
> [...]
> Kan man nøjes med at placere dem i frameset filen; får man noget ud af
> at placere dem i ALLE siderne osv osv osv

Du skal placere dine metatags i frameset filen, da det jo er her du gerne
vil have din gæster til at lande når de kommer fra en søgemaskine. Hvis du
placerer metatags på de sider der vises i dine frames risikerer du at
gæsterne lander direkte på siderne og ikke ser dem i rammer.

Mange søgemaskiner kigger dog også i indholdet for at se om de keywords du
har angivet i dine metatags nu også svarer til indholdet i dine sider. Her
opstår problemet med frames fordi der som regel ikke er andet indhold end
<frameset>... osv. Det problem kan du imidlertid løse ved at fortælle noget
om hvad siden indeholder mellem <noframes> og </noframes>. Teksten vises
ikke i browsere der understøtter frames, men søgemaskinerne læser det.

På denne side fandt jeg en god artikel om emnet, hvor du kan læse mere..
http://www.searchenginewatch.com/webmasters/frames.html

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-04-01 16:49

On Fri, 13 Apr 2001 10:57:17 +0200, "Jette Nielsen"
<jette-nielsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>om hvad siden indeholder mellem <noframes> og </noframes>. Teksten vises
>ikke i browsere der understøtter frames, men søgemaskinerne læser det.

Jeg glemte, at jeg osse vil have en intro side på, som IKKE indeholder
frames. Det løser lidt problemet og så alligevel, for godt nok kan jeg
så bare skrive mine meta tags i intro siden, men hvis du siger, at
søgemaskiner kan finde på at tjekke keywords, hvad gør man så, når det
KUN er en 'intro' side?

>http://www.searchenginewatch.com/webmasters/frames.html

Jeg læste mig frem til en masse godt, men lagde mærke til een ting->
"...some, such as AltaVista, are frames-capable. They will crawl your
site and index each individual page, and thus visitors will enter the
site out of context..."

Dvs, det er IKKE en god idé at benytte meta tags på andre sider end
intro siden???

Og sidst, er der nogle meta tags som der kan anbefales at bruge??
Mener, er der nogle mere vigtige end andre??

/Bo
http://hjem.get2net.dk/bo_dudek/allFrames.htm

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-04-01 17:16

bo@cykel.dk (Bo Dudek) writes:

> Dvs, det er IKKE en god idé at benytte meta tags på andre sider end
> intro siden???

Jo, det burde vel netop skabe større sansynlighed for at man finder
dine sider i en søgemaskine. Du kan eventuelt lave et link til dit
frameset på dine sider.

> Og sidst, er der nogle meta tags som der kan anbefales at bruge??
> Mener, er der nogle mere vigtige end andre??

description, keyword og en forklarende TITLE (som ikke kun er god i
søgemaskiner, men også i bookmarks).

Altavista har en side der fortæller lidt om hvordan de bruger META:
http://doc.altavista.com/adv_search/ast_haw_metatags.html

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 13-04-01 17:27

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote in message
> [...]
> så bare skrive mine meta tags i intro siden, men hvis du siger, at
> søgemaskiner kan finde på at tjekke keywords, hvad gør man så, når det

Jeg aner ikke om hvordan søgemaskinerne tjekker keyword'ene, men mon ikke
man kan sætte dem i html-kommentarer (<!-- -->). Så bliver de ikke renderet,
men er stadig tilstede i koden (går ud fra at den bare tjekker koden
igennem).

> [...]
> site out of context..."
>
> Dvs, det er IKKE en god idé at benytte meta tags på andre sider end

Der findes flere javascripts der automatisk flytter en over på framesettet
hvis man havner udenfor. Så det er ikke noget stort problem.

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
..... now with new url .... update bookmarks, please !

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 13-04-01 20:47

"René Lønstrup \(AKA Rel7Star\)" <7star@iname.com> wrote:

> [...]
>man kan sætte dem i html-kommentarer (<!-- -->). Så bliver de ikke renderet,
>men er stadig tilstede i koden (går ud fra at den bare tjekker koden

Det kunne man engang, men for mange brugte det til at tilføje de
hotteste buzzwords, og på den måde komme højere op i rangeringen, så
de fleste søgemaskiner ignorerer nu den slags.

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-04-01 00:20

Findes der noget alá negative metatags?

Jeg tænker på at man jo kunne fortælle hvad der ihvertfald IKKE er på
siden?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-04-01 14:15

Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk> wrote:

>Findes der noget alá negative metatags?
>Jeg tænker på at man jo kunne fortælle hvad der ihvertfald IKKE er på
>siden?

Det nærmeste man kommer er vist at man kan bede robotter om ikke at
indeksere siden.

Se f.eks.
http://www.html.dk/artikler/00003/

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-04-01 15:54

Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk> writes:

> Findes der noget alá negative metatags?
>
> Jeg tænker på at man jo kunne fortælle hvad der ihvertfald IKKE er på
> siden?

Næh, sørg for det ikke bliver nævnt !

Du kan fortælle at søgemaskinen ikke skal indeksere end side med
robots.txt eller et robots meta-tag:
http://info.webcrawler.com/mak/projects/robots/robots.html