Backup af OCES certifikater i mozilla
Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-10-03 22:37

Jeg fandt en gammel tråd om problerne med at eksportere certifikater i
Mozilla, hvor certifikatet indeholder danske bogstaver.

Nu har jeg lige prøvet med Mozilla-1.5 at eksportere mit OCES
certifikat, men det fejler med en ukendt fejl under eksport af PKCS
#12 fil.

Er der andre der har haft success?

Findes der andre metoder til at eksportere certifikater fra mozillas
filer?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Soeren Gellert

Dato : 30-10-03 01:30

Den Wed, 29 Oct 2003 22:37:20 +0100, skrev Thomas Bjorn Andersen:

> Nu har jeg lige prøvet med Mozilla-1.5 at eksportere mit OCES
> certifikat, men det fejler med en ukendt fejl under eksport af PKCS
> #12 fil.
>
> Er der andre der har haft success?

Nej, men jeg har haft samme fiasko. Kan det bruges?

> Findes der andre metoder til at eksportere certifikater fra mozillas
> filer?

Det eneste jeg kunne finde på, var at hacke de filer, hvor Mozilla
gemmer offentlige og private nøgler, cert7.db og key3.db, så vidt jeg
husker (det kan ovenikøbet have ændret sig). Jeg forsøgte med et lille
program der hedder moz2pem, men enten lykkedes det mig ikke at få det
til at kompilere rigtigt, eller også misforstod jeg syntaksen.
Ihvertfald lykkedes det mig ikke at få den private nøgle fisket ud,

mvh
/Søren Gellert

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-10-03 22:15

"Soeren Gellert" <gellert@255.255.255.255> writes:

> Nej, men jeg har haft samme fiasko. Kan det bruges?

Heh, ikke helt hvad jeg havde håbet på, men måske nok hvad jeg havde
frygtet.

> [...]
> program der hedder moz2pem, men enten lykkedes det mig ikke at få det
> til at kompilere rigtigt, eller også misforstod jeg syntaksen.

Har du mulighed for at lægge det op et eller andet sted? Jeg kan kun
fire links på google, og ingen af dem er tilgængelige mere...

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : "Søren Gellert"

Dato : 31-10-03 16:14

> Har du mulighed for at lægge det op et eller andet sted? Jeg kan kun
> fire links på google, og ingen af dem er tilgængelige mere...

Skal jeg nok. Der går nogle dage, før jeg kommer i nærheden af den maskine
hvor det ligger på, igen, så vær tålmodig,

mvh
/Søren