Hvilken text-mode mp3-afspiller?
Fra : Jimmy

Dato : 29-10-03 19:53

Hej

Jeg har en RH 9.0 text-mode maskine med en VIA Cyrix 933.

1 - Er den kraftig nok til at afspille mp3 i 192 kbit/s?
2 - Hvilken text-mp3-afspiller ville I vælge,
hvis den skal være så let at betjene at en typisk
"jeg bruger kun computere til at checke mail"-pige kan betjene den?

Jeg forestiller mig den skal starte så snart man logger ind med brugernavnet
"musik"

Jeg har søgt på freshmeat, men det er lidt uoverskueligt, selvom jeg dog har
fundet en der hedder "mp3blaster", som på skærmdumps ser fin ud.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 20:20

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.danmark> writes:

> Jeg har en RH 9.0 text-mode maskine med en VIA Cyrix 933.
>
> 1 - Er den kraftig nok til at afspille mp3 i 192 kbit/s?

Ja, det er jeg ret overbevist om.

> 2 - Hvilken text-mp3-afspiller ville I vælge,
> hvis den skal være så let at betjene at en typisk
> "jeg bruger kun computere til at checke mail"-pige kan betjene den?

Jeg ville bruge mplayer eller mpg123, da det er dem jeg kender, men de
passer nok ikke specielt godt med det du søger :-\

--
Jacob - www.bunk.cc
You can always tell luck from ability by its duration.

Fra : Jimmy

Dato : 29-10-03 20:39

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Jeg ville bruge mplayer eller mpg123, da det er dem jeg kender, men de
> passer nok ikke specielt godt med det du søger :-\

Kan de to afvikles i text-mode?

Jeg droppede mp3blaster og har nu kastet mig over orpheus.

Den mangler:

libstdc++-libc6.2-2.so.3 is needed by orpheus-1.3-1
libvorbisfile.so.0 is needed by orpheus-1.3-1

Jeg har installeret et hav af ting, f.eks. libogg, libogg-devel, vorbis,
vorbis-devel, vorbis-compat men lige meget hjælper det.

gcc er nyeste version.

Nogen der kender et par pakker ovenstående to kan findes i?

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 20:46

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote...

> Kan de to afvikles i text-mode?

Ja, ellers havde jeg ikke sagt at jeg ville bruge dem i text-mode

> Den mangler:
>
> libstdc++-libc6.2-2.so.3 is needed by orpheus-1.3-1

Det ligner standardbiblioteket til C++.

> libvorbisfile.so.0 is needed by orpheus-1.3-1

Det ligner noget libvorbis af en art.

Prøv at søge på <http://rpmfind.net/>. Den er god at kende, hvis man
bruger en RPM-baseret distribution, og ikke har installeret apt-get
eller lignende der selv klarer afhængigheder.

> gcc er nyeste version.

Det er vel binære pakker du prøver at installere, ikke?

--
Jacob - www.bunk.cc
When you are in it up to your ears, keep your mouth shut.

Fra : Jimmy

Dato : 29-10-03 21:05

> Ja, ellers havde jeg ikke sagt at jeg ville bruge dem i text-mode

Sagde du det?

> [...]
> bruger en RPM-baseret distribution, og ikke har installeret apt-get
> eller lignende der selv klarer afhængigheder.

Jeg har faktisk søgt der og har også apt-get installeret (og opdateret).

Jeg fandt lige en vorbis-ting til RH 7.3 og den fjernede den ene
afhængighed.

Men den anden siger rpmfind er indeholdt i compat-libstdc (Found 46 RPM for
libstdc++-libc6.2-2.so.3), men den siger apt-get jeg allerede har i nyeste
version:

Sorry, compat-libstdc++ is already the newest version.

Hvad gør man nu?

Tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Jesper Harder

Dato : 29-10-03 21:15

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Den mangler:
>
> libvorbisfile.so.0 is needed by orpheus-1.3-1

Den er fra libvorbis-devel.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-03 21:39

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote...

> Sagde du det?

Nej, det gjorde du.

> Hvad gør man nu?

Hvis man er rigtig sikker, så installerer man med --nodeps og laver et
symbolsk link, så du har en fil med det rigtige filnavn. Kønt er det
bestemt ikke!

--
Jacob - www.bunk.cc
If anything can go wrong, it will.

Fra : Jimmy

Dato : 29-10-03 21:54

> Nej, det gjorde du.

> Hvis man er rigtig sikker, så installerer man med --nodeps og laver et
> symbolsk link, så du har en fil med det rigtige filnavn. Kønt er det
> bestemt ikke!

Jeg klarede den ved at installere mplayer via apt-get.
Den installerede en stor bunke ting og nu er både mplayer og orpheus
installeret.

Tak for god hjælp,
Jimmy