fungerende samba med æøå
Fra : Morten Graae

Dato : 27-10-03 12:25

Hej ER der nogle der har en fungerne linux box med samba, og win98 klienter

hvor æøå virker.

Jeg kunne godt tænke mig at se jeres smb.conf + /etc/sysconfig/118n +
hvordan jeres locale ser ud.

--
mhv. Morten Graae
http://www.bjergsnaes.dk :Arbejde

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-10-03 12:53

"Morten Graae" <ikt@bjergsnaes.dk> writes:

> Hej ER der nogle der har en fungerne linux box med samba, og win98 klienter
>
> hvor æøå virker.

Jeps. Jeg har både Windows XP, 2000, 98, ME samt nogle få
Linux-klienter og de fungerer alle med æøå.

> Jeg kunne godt tænke mig at se jeres smb.conf + /etc/sysconfig/118n +
> hvordan jeres locale ser ud.

Tegnsæt-relevante ting fra smb.conf:

dos charset = CP850
display charset = ISO8859-1
unix charset = ISO8859-1

Andennævnte fil har jeg ikke (Debian), men i /etc/environment har jeg:

LANG=C

Samba 3.0.0 på Debian unstable.

/Rasmus

Remember, there are no stupid questions