Klon af harddisk med RH 9.0
Fra : Frank W.

Dato : 25-10-03 14:25

Hej NG!

Sidder lige og skal smide en større bootdisk i min Redhat 9.0 maskine.

Hvad gør I andre når I skal udskifte harddiske i jeres system ?

Har Ghost 2003 (Windows version) men det fremgår ikke rigtigt at den
supporter RH 9.0.

Nogen erfaringer med at bruge Ghost på et linux system?

Hilsen
Frank W.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-10-03 15:44

Den Sat, 25 Oct 2003 15:25:08 +0200 skrev Frank W.:
>Hej NG!
>
>Sidder lige og skal smide en større bootdisk i min Redhat 9.0 maskine.
>
>Hvad gør I andre når I skal udskifte harddiske i jeres system ?

Kopierer data'ene over med tar eller cp.

>Har Ghost 2003 (Windows version) men det fremgår ikke rigtigt at den
>supporter RH 9.0.

Forget it, ghost er beregnet til windows, da windows ikke bare lige kan
kopieres over. Det kan Linux sagtens, det eneste der skal ligge et
bestemt sted på disken er LILO (eller Grub), og det klares nemmest ved
at boote fra floppy bagefter, og køre /sbin/lilo (for Grub: Se
manualen).

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not c:\I386\WINNT.EXE

Fra : Frank W.

Dato : 26-10-03 13:09

On Sat, 25 Oct 2003 14:44:17 +0000, Kent Friis wrote:

> [...]
> bestemt sted på disken er LILO (eller Grub), og det klares nemmest ved
> at boote fra floppy bagefter, og køre /sbin/lilo (for Grub: Se

Nå men med lidt ansen og masen frem og tilbage lykkedes det...

Hilsen
Frank W.