Linux og CAD
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 23-10-03 12:14

Hej NG

Under den sædvanlige religionskrig (Win vs Linux) diskuterede en kammerat
og jeg skiftet fra Win til Linux og min kammerat pointerede, at Linux
fejler på CAD området. Nu er min kammerat ekstremt rutineret Autocad
bruger, han underviser i det og er uddannet bygningskonstruktør.

Men er det rigtigt at CAD brugere ikke er repræsenteret blandt os Linux
brugere?, QCad er iflg. Autocad folket ikke et alternativ man vil ofre
megen tid på.

--
Med venlig hilsen / Regards

Jan Riis Sørensen

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-03 16:06

Den Thu, 23 Oct 2003 13:14:07 +0200 skrev Jan Riis Sørensen:
> [...]
>
>Men er det rigtigt at CAD brugere ikke er repræsenteret blandt os Linux
>brugere?, QCad er iflg. Autocad folket ikke et alternativ man vil ofre

For de autocad-brugere jeg har set folk diskutere med, findes der kun
Autocad. Om så du kan vise dem et program der kan præcist det samme,
på præcis samme måde, og dertil en hel masse mere, så er det stadig
ikke autocad, og de gider ikke engang se det.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-10-03 23:14

Kent Friis wrote:

> [...]
> på præcis samme måde, og dertil en hel masse mere, så er det stadig
> ikke autocad, og de gider ikke engang se det.

Det plejer at gå over når de selv skal betale for deres AutoCAD

/carsten

Fra : Mikael Hansen

Dato : 24-10-03 00:15

Carsten Holck wrote:

> ..

> Det plejer at gå over når de selv skal betale for deres AutoCAD
>
> /carsten

Er der nogen gode frie CAD programmer til linux?
Har ikke de avancerede behov, 2D målfaste tegninger, evt egnet til at
tegne elektronik diagrammer i.
gerne mulighed for indtastning af streglængde + vinkel ala ACAD. (har
prøvet at bruge AutoCAD på HTX, for flerer år siden.

m.v.h. Mikael

Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 24-10-03 08:22

Hej Mikael Hansen

> [...]
> gerne mulighed for indtastning af streglængde + vinkel ala ACAD. (har
> prøvet at bruge AutoCAD på HTX, for flerer år siden.
Der er jo altid QCad som er 2D CAD. Har installeret det, men ikke rigtigt
fået testet det. Men til du efterlyser tror jeg nok det kan bruges.

http://www.qcad.org

--
Med venlig hilsen / Regards

Jan Riis Sørensen

Fra : Mikael Hansen

Dato : 25-10-03 18:08

Jan Riis Sørensen wrote:
> Hej Mikael Hansen

> Der er jo altid QCad som er 2D CAD. Har installeret det, men ikke rigtigt
> fået testet det. Men til du efterlyser tror jeg nok det kan bruges.
>
> http://www.qcad.org

Den har jeg i version 1.5.4

De nye versioner er ikke længere gratis (US$ 24,-), der er demoversione
der afslutter efter 10 min.

og siden hedder nu:

http://www.ribbonsoft.com/qcad.html

m.v.h. Mikael