Redhat, Apache og .htaccess
Fra : // Overby

Dato : 20-10-03 22:15

Hejsa....

Jeg kan bare ikke få adgangskontrol til at virke!

Log-in boksen kommer frem men den vil slet ikke acceptere username+password.

Jeg har fulgt 10 forskellige tutorials på nettet - og det virker bare ikke.
Her er hvad jeg gør?

htpasswd -c /home/daniel/htuser daniel
Dernæst skriver jeg

<Directory "/var/www/html/sql">
AuthUserFile /home/daniel/htuser
AuthName "The Secret Page"
AuthType Basic
Require valid-user
</Directory>

I min htppd.conf - genstarter apache, men der sker bare nada. Jeg har prøvet
at sætte alle AllowOverride All (også ind i min <Directory>. Jeg har også
givet alle rettigheder til min htuser-fil.

Nogen der har den gyldne løsning?

mvh Daniel

Fra : Niels Baggesen

Dato : 20-10-03 22:37

// Overby <mailFJERN@fjernoverbyhansen.dk> wrote:
> Her er hvad jeg g?r?

> htpasswd -c /home/daniel/htuser daniel
> Dern?st skriver jeg

> <Directory "/var/www/html/sql">
> AuthUserFile /home/daniel/htuser
> AuthName "The Secret Page"
> AuthType Basic
> Require valid-user
> </Directory>

Har du check serverens error_log? Kan serveren læse din htuser file?
Husk, den kørere formentlig som user apache/nobody eller sådan noget
lignende

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming