Hjælp til installation af linux
Fra : Anders Aalykke

Dato : 15-10-03 19:07

Hej!
Jeg køber snart en ny computer hvor jeg gerne vil have windows xp og linux
så når man starter computeren skal man kunne vælge hvad for et styresystem
der starter op(hvis man kan det).
Da jeg er nybegynder med linux ved jeg heller ikke hvad for en linuxudgave
jeg skal vælge. Det skal helst være nybegyndervenligt og på dansk. Desuden
vil jeg gerne vide hvor den udgave du anbefaler kan skaffes og hvad den
koster.
Kan du svare på mine spørgsmål så vær sød og gør det

Hilsen Anders

Fra : Carsten

Dato : 15-10-03 19:34

Anders Aalykke wrote:

> [...]
> koster.
> Kan du svare på mine spørgsmål så vær sød og gør det

Hej Anders
prøv at kikke her http://www.linuxbog.dk

/Carsten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-10-03 19:40

Anders Aalykke wrote:

> Jeg køber snart en ny computer hvor jeg gerne vil have windows xp og linux
> så når man starter computeren skal man kunne vælge hvad for et styresystem
> der starter op(hvis man kan det).

Intet problem, hvis du installere XP først, og derefter Linux. Windows kan ikke
finde udaf at lave en bootmaneger der kan starte Linux op.

> Da jeg er nybegynder med linux ved jeg heller ikke hvad for en linuxudgave
> jeg skal vælge.

Der er også mange at vælge imellem, lige fra de begyndervenlige, til dem der
(næsten) kræver et stort kendskab til Linux.
Jeg bruger selv Mandrake, det er en begyndervenlig dist. RedHat er også en der
er egnet til begyndere.

> Det skal helst være nybegyndervenligt og på dansk.

Mange programmer osv. er oversat til dansk, men helt uden engelsk kommer man
desvære ikke. (kan ikke selv så meget engelsk)

> Desuden
> vil jeg gerne vide hvor den udgave du anbefaler kan skaffes og hvad den
> koster.

klid.dk er et sted at hente Linux, og det er gratis. linuxpuscher.dk er et sted
hvor du kan købe CD'er m.m.

Ivar

Fra : Mikael W. Bertelsen

Dato : 15-10-03 21:06

On Wed, 15 Oct 2003 20:40:08 +0200, Ivar Madsen wrote:

> klid.dk er et sted at hente Linux, og det er gratis.
> linuxpuscher.dk er et sted
> hvor du kan købe CD'er m.m.

Lige en lille rettelse til et ellers udemærket indlæg.
Webstedet hedder http://www.linuxpusher.dk, altså uden c'et.

Jeg kan også selv anbefale linuxpusher.dk. Der findes mange gode ting.

/Mikael
--
My mailserver uses TMDA. (http://tmda.net)
Therefore if you mail me you need to reply to my autogenerated message

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 15-10-03 20:49

Anders Aalykke wrote:
> Hej!
> Jeg køber snart en ny computer

Udover de andre gode forslag vil jeg så nævne:

www.lindows.com

www.xandros.com

der begge er varianter af Debian. De vil formodentligt være de dyreste
løsninger. Det er ikke utænkeligt at de vil koste ligeså meget som et
computerspil :)

Hilsen Claus