Opera 6.12 + java 1.3.1
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-10-03 21:33

Hola,

Jeg er ikke i tvivl om at dette har været diskuteret her før, men
groups.google.com er ikke rigtig min ven i dette tilfælde. So here goes...

Jeg er ved at rode med en FreeBSD 4.8 og er nu for første gang ved at prøve
at få java til at spille med Opera.
Efter en del gymnastik har jeg installeret jdk13 fra ports (sammen med
linux-sun-jdk13), enablet java i opera og peget den til
/usr/local/jdk1.3.1/jre/lib/i386/ som "java path" (der hvor libjava.so og
<foo> ligger).

Den verificerer linket fint, men da jeg genstartede Opera brokkede den
sig over at den ikke kunne finde libjavaplugin_oji.so og coredumpede...
(hvilket den iøvrigt gør hver gang man exit'er - noget med en junk pointer?!?)

Næste gang man forsøger at starte den spørger den om den skal lede igen og
foreslår en sti:

/usr/local/jdk1.3.1/jre/plugin/i386/ns4 - svarer man ja mener den stadig ikke
den kan finde libjavaplugin_oji.so, på trods af at der rent faktisk ligger
en sådan i kataloget.

Now... i /usr/local/jdk1.3.1/jre/plugin/i386 har jeg også en ns600, ligeledes
med en libjava* fil. Jeg flytter n4 kataloget og laver en symbolsk link ved
navn ns4 der peger på ns600. Nu starter Opera uden brok, men det ser ikke
helt ud til at java fungerer efter hensigten. Tager man en "About Opera",
mener den heller ikke der er installeret et JRE. Så den er åbenbart ikke
sådan at snyde

Lang historie kort... Nogen der har et forslag eller kender et sted der er
værd at læse (helst om dette emne)?

Google og Operas support sider syntes ikke rigtig at kunne hjælpe.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.