Hammer & OS/2
Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-04-01 19:43

Hi there!

De halve vindes mester The Register er dukket op med følgende

The register has how AMD is supporting the 64-bit linux port to its
Hammer-line, and it wants to have OS/2 be done the same!

(...)AMD's goal is to have its Sledgehammer and Clawhammer chips based on
the x86-64 architecture in the second half of 2002, according to the
company's processor roadmap. AMD eventually plans to have the 64-bit
architecture work on a variety of Linux distributions, including SuSE and
Red Hat, plus most other major operating systems, including Windows,
Solaris, DOS, and OS/2. In some cases, the chips will work in 32-bit mode
before they're tested for 64-bit mode.

Hvad siger i til den ???
Min egen tanke er at det betyder at de gerne vil have OS/2 til at fungere
på Hammer familien...i 32-bit mode (Hedder vist noget i retning af
compatibility mode)...

http://www.theregister.co.uk/content/3/18167.html

---
Have a nice pååske...

Fra : Allan

Dato : 12-04-01 21:11

On Thu, 12 Apr 2001 18:43:27, Peter Jespersen <flywheel@zorland.dk> wrote:

> [...]
> Min egen tanke er at det betyder at de gerne vil have OS/2 til at fungere
> på Hammer familien...i 32-bit mode (Hedder vist noget i retning af

Ud fra din quote skriver de da, at de ønsker deres 64-bits mode kørende
på alle OS'er - hvilket inkluderer OS/2

Det er da gode nyhedder !

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-04-01 21:01

Allan wrote:

Heh havde helt glemt den her.....

> Ud fra din quote skriver de da, at de ønsker deres 64-bits mode kørende
> på alle OS'er - hvilket inkluderer OS/2
>
> Det er da gode nyhedder !

Det er en god nyhed at OS/2 specifikt nævnes.....men IBM er sikkert ikke
med på ideen og at portere OS/2..med mindre der diskes op med 80-100 mio
til at dække udgifterne...(100 mio var det no-brainer tal IBM slyngede us i
forbindelse med portering til IA-64)....

Ved så ikke hvor meget det egentlig er nødvendigt at gøre ved
koden...bortset fra at alt 16-bit stadset skal fjernes (opgraderes til min.
32-bit)...mon ikke 32-bit delene bare kan håndteres ved manipulering af de
underlæggende definitioner af datatyper (så længe grænsefladen er den
samme) samt ved at benytte en 64-bit oversætter.

Thoughts anyone ???

--
Live long and prosper...