Ericsson t68i bluetooth
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-10-03 19:35

Hej gruppe

Jeg har lige anskaffet mig en bluetooth usb dongle for at kunne snakke
sammen med min mobil over bluetooth. Jeg kan også godt se at den er der
(via hciconfig) men jeg kan fx. ikke pinge den via l2ping. Når jeg
forsøger at gøre dette så får jeg blot en fejl. Jeg har gennem
hciconfig fundet dens adresse til 00:0A:9A:01:01:85, men laver jeg en ping:

20:33 simpsons@bart% sudo l2ping 00:0A:9A:01:01:85
Can't connect.: No route to host

hvilket jeg ikke helt kan forstå, eller rettere, kan ikke se hvad jeg har
glemt. Jeg får samme fejl hvis jeg starter pppd som skal kalde op via
gprs. Jeg har mere eller mindre fulgt vejledningen på

http://www.teaparty.net/technotes/blue-gprs.html

Jeg køre debian sid med bluez pakken installeret samt patchet kerne.
Desværre er der ikke lige forbindelse det sidste stykke vej.

Er der nogen der evt. har nogle hints? Gerne en howto ting som beskriver
de forskellige skridt, da jeg er kørt lidt fast i det.

Mvh
Thomas