Gnome-problem
Fra : MartinAJ

Dato : 12-10-03 10:11

Hej NG!

Jeg har et meget, meget irreterende problem som jeg indtil nu ikke har
kunnet løse. Problemet er absurd og dybt underligt.

På min gnome-desktop (gnome 2.2 på en redhat 9.0) er der henover natten
kommet en vandret streg som befinder sig en smule over gnome-panelet i
nederste venstre hjørne. Stregen er grå og er cirka 50 pixels lang. I
første omgang troede jeg bare at det var en grafikfejl, men når jeg
placerer musemarkøren på den vandrette streg og herefter fjerner musen
eller klikker, går gnome-panel ned med et brag.

Jeg loggede straks ind på en anden konto for at se om problemet også er
tilstede dér. Men, næh nej, det er det ikke.

Jeg har også forsøgt at slette panelet og lave et nyt. Men det hjælper
heller ikke.

Nu kan man selvfølgelig sige at jeg bare skal undgå at føre musen
henover den vandrette streg, men jeg kan mærke at jeg efterhånden bliver
mere og mere psykotisk over dens tilstedeværelse.

--Martin

Fra : MartinAJ

Dato : 12-10-03 16:13

Hej igen,

MartinAJ wrote:
> [...]
> henover den vandrette streg, men jeg kan mærke at jeg efterhånden bliver
> mere og mere psykotisk over dens tilstedeværelse.

Lidt status. Jeg fandt "gnome administrator guide" (så vidt jeg huske)
som indeholder en masse fuldstændig håbløst formidlede informationer.
Efter en kort læsning og en gennemgang af mine gnome-konf-filer, fandt
jeg mig selv i en situation af desperation. Hvorfor, kunne man spørge.
Jo, gnomes konfigurationsfiler er organiseret på en måde som minder om
windows' måde at gøre det på. Det vil sige de er komplet ulæselige. Jeg
fatter ikke hvorfor.

Nå, det var bare lidt galde. Nu er der sikkert nogle som vil sige:
Hvorfor så ikke bruge KDE. Svar: KDE's brugergrænseflade har
implementeret det værste fra WinXP, MacOS og Amige Workbench. Ikke godt.

Hvordan har jeg så løst mit problem. Jeg slettede alle mine
gnome-konf-filer fra konsollen og loggede ind igen. Alle mine
tilpasninger er røget, men kan genoprettes på 10 minutter.

--Martin