Brænder i redhat 9
Fra : //Overby

Dato : 12-10-03 09:03

Hejsa,

Når jeg prøver at installere et brænder program i redhat får jeg en
fejlmeddelelse om, at den mangler nogle packages. Deriblandt

cdrecord
libmikmod.so.2

Disse er dog installeret! Når jeg henter den fra redhat.com og installerer
dem manuelt får jeg en fejl om, at de allerede er installeret.

Hvad fanden gør jeg forkert?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=383

Fra : Mikael Hansen

Dato : 12-10-03 12:24

//Overby wrote:
> [...]
>
> Disse er dog installeret! Når jeg henter den fra redhat.com og installerer
> dem manuelt får jeg en fejl om, at de allerede er installeret.

cdrecord er et brænderprogram, hvad er det for et program du prøver at
indstalere? måske en grafisk brugerflade til cdrecord?

prøv evt. at skrive "cdrecord -scanbus" for at se om dit drev er fundet.
eksempel:

[Mikael@Simba Mikael]$ cdrecord -scanbus
Cdrecord 1.10 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2001 Jörg Schilling
Linux sg driver version: 3.1.24
Using libscg version 'schily-0.5'
scsibus0:
   0,0,0    0) 'HL-DT-ST' 'RW/DVD GCC-4120B' '2.00' Removable CD-ROM
   0,1,0    1) *
   0,2,0    2) *
   0,3,0    3) *
   0,4,0    4) *
   0,5,0    5) *
   0,6,0    6) *
   0,7,0    7) *
[Mikael@Simba Mikael]$

hvis det er en IDE-brænder har du også brug for IDE-SCSI emulation i
kernelen (kan vist også være et modul)

man cdrecord giver en udemærket oversig over brug af cdrecord, så man
kan teste og bruge det uden grafisk brugerflade.

m.v.h. Mikael