pascal+linux
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 11-10-03 20:29

Hej.

Jeg er blevet bedt om at hjælpe en med at sætte en linux op der
udelukkende skal bruges til at programere i pascal.

Nu ved jeg intet om pascal og interesser mig heller ikke for det.

Jeg har tænkt mig at sætte en debian op. Er der nogle særlige pakker jeg
skal sørge for at tage med?

Det med debian skal jeg nok klare, det er mere det her pascal jeg er
usikker på. Han er vant til at arbejde i dos.

Hvad har han brug for i sin nye linux?

Hilsen Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-03 21:02

Claus Christian Larsen wrote:

> Hvad har han brug for i sin nye linux?

Jeg har tidligere brugt
http://www.freepascal.org/
med gode resultater.

Bemærk at det kun er en compiler. Du skal nok bruge lidt tid på at
finde en editor der modsvarer hans behov.

--
Thorbjørn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-10-03 21:43

On 2003-10-11,
Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Jeg har tidligere brugt
> http://www.freepascal.org/
> med gode resultater.
>
> Bemærk at det kun er en compiler. Du skal nok bruge lidt tid på at
> finde en editor der modsvarer hans behov.

Både VIM og Emacs har vel Pascal modes ?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-10-03 09:32

> [...]
>
> Det med debian skal jeg nok klare, det er mere det her pascal jeg er
> usikker på. Han er vant til at arbejde i dos.

Som "miljø"/editor xwpe:

<http://www.identicalsoftware.com/xwpe/>
<http://www.identicalsoftware.com/xwpe/screenshots.html>

Det er enkelt, det er hurtigt og det ligner TurboPascal (hvis det er
godt

Dertil kan tilføjes FreePascal eller GNU Pascal.

Alt dette ligger i Debian.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-10-03 15:10

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> godt
>
> Dertil kan tilføjes FreePascal eller GNU Pascal.

Takker for alle svar.

Hilsen Claus