DNS Opsætning
Fra : Torben Jensen

Dato : 08-10-03 20:21

Hejsa

Jeg vil høre om der var nogle flinke flok som kunne hjælpe mig med en dns
server opsætning på en linux kerne redhat 9
evt. hjælpe mig med en guide hvordan man skal gøre og hvordan man test om
det virker 100%
for jeg skal bruge til dk hostmaster
help help
med venlig hilsen

Torben

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-10-03 23:06

Torben Jensen skrev:

> Jeg vil høre om der var nogle flinke flok som kunne hjælpe mig
> med en dns server opsætning på en linux kerne redhat 9

Hvor langt er du selv kommet? Hvad har du prøvet, og hvor sidder
du fast?

Har du læst <http://unbound.sourceforge.net/manual/Bv9ARM.html>?

// Klaus

Fra : Claus Alboege

Dato : 09-10-03 05:29

"Torben Jensen" <torben.jensen@infovation.dk> writes:

> [...]
> guide hvordan man skal gøre og hvordan man test om det virker 100% for
> jeg skal bruge til dk hostmaster help help med venlig hilsen

Hvad mener du helt praecis med "dns server"? En caching nameserver
(resolver), en authoritativ nameserver eller begge dele?

http://homepages.tesco.net/~J.deBoynePollard/FGA/dns-server-roles.html
http://cr.yp.to/djbdns/separation.html

Du kan finde udemaerket dokumentation paa:

http://cr.yp.to/djbdns.html

med en raekke eksempler paa forskellige setup, samt metoder til
systematisk test af dit setup.

/Claus A

Fra : Socketd

Dato : 09-10-03 12:43

On Wed, 8 Oct 2003 21:21:05 +0200
"Torben Jensen" <torben.jensen@infovation.dk> wrote:

> [...]
> dns server opsætning på en linux kerne redhat 9
> evt. hjælpe mig med en guide hvordan man skal gøre og hvordan man test

Bogen "DNS and BIND" af Paul Albitz & Cricket Liu kan anbefales.

mvh
socketd