apache med phpmyadmin
Fra : Thomas D

Dato : 08-10-03 14:36

Hej,

Jeg har lige installeret phpMyadmin på mit Debian system.

Jeg har normalt den sikkerhedspolitik at apache kun må læse/skrive fra/til
/var/www og dirs derunder.

Derfor generere det mig lidt at den tilføjer følgende til min apache
konfiguration:
----
Alias /phpmyadmin /usr/share/phpmyadmin

<DirectoryMatch /usr/share/phpmyadmin/>
Options +FollowSymLinks
AllowOverride None
order allow,deny
allow from all
<IfModule mod_php3.c>
php3_magic_quotes_gpc Off
php3_track_vars On
php3_include_path .
</IfModule>
<IfModule mod_php4.c>
php_flag magic_quotes_gpc Off
php_flag track_vars On
php_flag register_globals On
php_value include_path .
</IfModule>
</DirectoryMatch>
----

Ville det skade noget hvis jeg flyttede filerne i /usr/share/phpmyadmin/ ind
i /var/www/phpmyadmin/ og så slettede /usr/share/phpmyadmin/ for i stedet at
oprette et symlink til /var/www/phpmyadmin/ ?

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-10-03 14:42

"Thomas D" <merlin@sprex.dk> writes:

> Derfor generere det mig lidt at den tilføjer følgende til min apache
> konfiguration:
> ----
> Alias /phpmyadmin /usr/share/phpmyadmin

Dette gøres fordi den derved virker, uanset hvor du har dine filer
liggende.

> Ville det skade noget hvis jeg flyttede filerne i /usr/share/phpmyadmin/ ind
> i /var/www/phpmyadmin/ og så slettede /usr/share/phpmyadmin/ for i stedet at
> oprette et symlink til /var/www/phpmyadmin/ ?

Måske ikke. Men hvorfor installerer du den ikke manuelt, hvis du er
utilfred med placeringen af filerne?

/Rasmus

A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : Thomas D

Dato : 08-10-03 14:54

Sorry.
Jeg kom til at poste her.
Var meningen at den skulle postes i dk.edb.sikkerhed

Mvh
Thomas Damgaard