opsætning af eth0 under red hat 7.2
Fra : Jesper Andersen

Dato : 08-10-03 09:37

jeg shal have netværks stikket til at virke på en maskine med en ikke
grafisk udgave af red hat 7.2??

ud over dette skal jeg kunne overfører filer fra denne computer til en anden
computer? gøres dette nemmest med ftp og hvordan virker dette??

på forhånd tak!

Fra : Thomas D

Dato : 08-10-03 10:32

Jesper Andersen wrote:
> jeg shal have netværks stikket til at virke på en maskine med en ikke
> grafisk udgave af red hat 7.2??

Hvis dit netkort er installeret skal du bare udfylde dine data i
/etc/network/interfaces

Gøres fx. ved
# vi /etc/network/interfaces

> ud over dette skal jeg kunne overfører filer fra denne computer til
> en anden computer? gøres dette nemmest med ftp og hvordan virker
> dette??

Jeg bruger scp.
Det er mere sikkert, og så behøver du ikke opsætte en ftpserver.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-10-03 11:51

"Thomas D" <merlin@sprex.dk> writes:

> Hvis dit netkort er installeret skal du bare udfylde dine data i
> /etc/network/interfaces

Det er jeg ret sikker på er Debian-specifikt. Da jeg brugte RedHat,
var der vist et eller andet konfigurationsværktøj. Jeg har glemt
hvilket, men man ku' vist få fat i det fra 'setup'.

> Jeg bruger scp.
> Det er mere sikkert, og så behøver du ikke opsætte en ftpserver.

Jeg vil sige at scp er fremragende i rigtig mange tilfælde. Med
opsætning af nøgler, ssh-agent mv. fungerer det fremragende.

Snakker vi deling af mange filer på lokalnettet (dvs. reelt en
filserver), er NFS eller samba (afhængigt af miljøet) nok værd at
kigge på.

/Rasmus

I was going to compile a list of innovations that could be
attributed to Microsoft. Once I realized that Ctrl-Alt-Del
was handled in the BIOS, I found that there aren't any.

Fra : Mikael Hansen

Dato : 08-10-03 23:52

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Det er jeg ret sikker på er Debian-specifikt. Da jeg brugte RedHat,
> var der vist et eller andet konfigurationsværktøj. Jeg har glemt
> hvilket, men man ku' vist få fat i det fra 'setup'.

kan det evt. være linuxconf du tænker på, man kan angive noget om
nætværk heri (og de fleste andre konfigurationer vil jeg tro)

m.v.h. Mikael

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-10-03 00:21

Mikael Hansen <mikael.hansen@DELETE.post.cybercity.dk> writes:

> kan det evt. være linuxconf du tænker på, man kan angive noget om
> nætværk heri (og de fleste andre konfigurationer vil jeg tro)

Næh, jeg tror nok det var netconfig (ifølge en vejledning, jeg skrev
for tre år siden, så det kan have ændret sig).

/Rasmus

"Microsoft spel chekar worgs grate!"