Ny - og så alligevel ikke....
Fra : Uni Bull

Dato : 07-10-03 23:38

Hej.

Efter jeg har fået mig en lidt større HDD i min bærbare, vil jeg give mig i
kast med en Linux-partition.
Jeg forventer at hente en RedHat - valgte skyldes, at jeg i
arbejdssammenhæng har programmer der er afprøvet under RedHat med succes.
Jeg anvender HP-Unix på mit arbejde og er derfor en smule bekendt dele af
Linux/Unix.

Så langt så godt, MEN:

Jeg sidder pt. på nettes via Windows Internet Connection Sharing (ICS) på en
WindowsXP-maskine (samme maskine jeg vil installere RedHat på i en dual-boot
konfiguration).
Mine internetmuligheder kan der som sådan ikke laves om på, forstået på den
måde:
Den bredbåndsforbindelse jeg har tilrådighed anvendes ikke kun af mig - og
maskinen der hoster ICS kører pt. WindowsXP - og det bliver den ved med!

Spørgsmålet er: Skal jeg forvente at kunne komme på nettet alligvel?
Jeg forestiller mig at jeg bare kan bruge de samme "netværksindstillinger" -
for at bruge et Windows-udtryk.

Hvad siger I?
--
Uni Bull
København K

Fra : Lars Bonde

Dato : 08-10-03 00:41

> Spørgsmålet er: Skal jeg forvente at kunne komme på nettet alligvel?
Ja

> Jeg forestiller mig at jeg bare kan bruge de samme
"netværksindstillinger" -
> for at bruge et Windows-udtryk.

Sæt Redhat "netværksindstillinger" til at DHCP og du vil være på nettet.

VH Lars

Fra : Uni Bull

Dato : 08-10-03 17:06

Lars Bonde wrote:
> Sæt Redhat "netværksindstillinger" til at DHCP og du vil være på
> nettet.

Herligt - jeg tænkte det nok. Dog vil jeg i praksis tildele RedHat samme IP,
GW, DNS mv. som jeg bruger på den nuværende XP.

Tak for info - det gør jo unægtelig evt. hentning af drivere en del nemmere!