shorewall - konfiguration
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 07-10-03 12:06

Hej NG

Er der nogen der kunne fortælle mig, hvordan jeg sætter shorewall op i
webmin, således at den tillader indgående http,ftp samt telnet ?

pft

Jan Riis Sørensen

Fra : Kim

Dato : 09-10-03 08:50

Hejsa

Prøv at læse på www.shorewall.net først - der er en ok quickstart guide

mvh
Kim

Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 09-10-03 09:24

Hej Kim:

> Hejsa
>
> Prøv at læse på www.shorewall.net først - der er en ok quickstart guide

De anbefaler at man afinstallerer den shorewall som bliver installeret når
man konfigurerer deling af internetforbindelse. Dernæst anbefaler de at
man henter en pakke hos dem og installerer den. Det har jeg så prøvet, men
får afhængighedsfej, uanset hvilken version jeg prøver ???

Lidt frustrerende

Jan Riis Sørensen

Fra : Kim

Dato : 09-10-03 09:58

Puha, det kan jeg vist ikke rigtigt hjælpe meget med. Jeg har blot
installeret min fra en ren RH installation og det kørte fint. I webmin
findes allerede et mondul til shorewall.

Der findes et help forum via email, har selv fået hjælp et par gange. Prøv
at tilmelde dig det (se adresser på www.shorewall.net), men vær' lidt
forberedt på at de bliver glade og mere hjælpsomme hvis du allerede har
forsøgt at finde hjælp i guiden. Husk også at skrive hvilke system og
version af styresystem mv. til dem - så kan de bedre hjælpe.

Prøv det en gang.