mplayer / mpg123 / .pls
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-03 20:03

Hejsa!

Hvordan kan jeg i konsole få nævnte programmer til at afspille streams fra
..pls filer?

Jeg har prøvet som jeg normalt gør med mplayer og .asx filer, men det vil
den ikke. Den skriver "segmentation fault" eller noget i den stil.

Hvad er tricket? Jeg bruger MDK 9.1

PS: XMMS i X kan sagtens uden problemer, men da jeg af og til har brug for
at afspille dem i konsole uden X så står jeg i et lille dillemma..

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/

Fra : Michal

Dato : 06-10-03 20:16

In news:3f81bc7d$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Martin Johansen [6000] <ares@c.dk> wrote:

> Hvordan kan jeg i konsole få nævnte programmer til at afspille
> streams fra .pls filer?

pls filer? er det ikke en winamp specifik ting?

> Jeg har prøvet som jeg normalt gør med mplayer og .asx filer, men det
> vil den ikke. Den skriver "segmentation fault" eller noget i den stil.

Hvad skriver du da?

> Hvad er tricket? Jeg bruger MDK 9.1

Jeg bruger "-@ Fil". Fil er så en fil med stier/urls til det som skal
spilles. Ved ikke om den vil forstå pls, jeg bruger bare en flad fil med
path/url.

Husk din man-page! :)

> PS: XMMS i X kan sagtens uden problemer, men da jeg af og til har
> brug for at afspille dem i konsole uden X så står jeg i et lille
> dillemma..

X? Hvad er X? ;)

--
Michal,
som kun bruger framebuffer konsol.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-03 21:00

Michal wrote:

> pls filer? er det ikke en winamp specifik ting?

Ja, det er "Winamp" playlists, i dette tilfælde playlists fra
Shoutcast/Di.FM

> Hvad skriver du da?

mplayer url/playlist.pls

> Jeg bruger "-@ Fil". Fil er så en fil med stier/urls til det som skal
> spilles. Ved ikke om den vil forstå pls, jeg bruger bare en flad fil med
> path/url.

Den har jeg prøvet - ikke om den vil

> Husk din man-page! :)

Jo tak, jeg har gransket den indtil flere gange inden jeg skrev her

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-10-03 20:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet som jeg normalt gør med mplayer og .asx filer, men det
> vil den ikke. Den skriver "segmentation fault" eller noget i den stil.

Nu stiller jeg lige et sært spørgsmål, OK? Den .pls fil, har den en
newline til sidst i filen? Hvis ikke, så giver det segfault i mplayer
pga. en sær bug som åbenbart endnu ikke er blevet rettet. Jeg fandt den
ved et tilfælde, da jeg på et tidspunkt skulle afspille en P2 stream fra
DR's online radio.

Løsningen er indtil videre at rette filen manuelt.

--
PeKaJe

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-03 21:02

Peter Jensen wrote:

> Nu stiller jeg lige et sært spørgsmål, OK? Den .pls fil, har den en

Fyr løs

> [...]
> pga. en sær bug som åbenbart endnu ikke er blevet rettet. Jeg fandt den
> ved et tilfælde, da jeg på et tidspunkt skulle afspille en P2 stream fra

Ja.. har lige prøvet at dl en af de filer fra serveren, og det ser ud til,
at der er en ny linie i playlisten til slut. Ihvertfald i KWrite. ViM siger
der ikke er nogen... forvirrende.

> Løsningen er indtil videre at rette filen manuelt.

Hmm, det vil kræve, at jeg dl alle .pls til min workstation med fare for, at
author retter i dem, og jeg så skal til at hente dem igen.

Kender du til mpg123?

Fra : Michal

Dato : 06-10-03 21:22

In news:3f81ca4a$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Martin Johansen [6000] <ares@c.dk> wrote:

[snip]

> Hmm, det vil kræve, at jeg dl alle .pls til min workstation med fare
> for, at author retter i dem, og jeg så skal til at hente dem igen.

Du kan altid lave et script som kalder wget med output parameter til stdout,
og piper dette over i mpg123. Så kan du imellem de to jo smide et perl
script eller andet som smider blanke linier ud.

Jeg bruger selv scripts til at starte mine mpg123'ere.

> Kender du til mpg123?

En smule :)

--
Michal

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-03 21:40

Michal wrote:

> Du kan altid lave et script som kalder wget med output parameter til
> stdout, og piper dette over i mpg123. Så kan du imellem de to jo smide et
> perl script eller andet som smider blanke linier ud.

Se der tabte du mig

Løsningen er indtil videre, at jeg har hentet de pågældende lister og
tilføjet en newline. Det virker.

Så håber jeg bare at DI-FM ikke ændrer i dem, så jeg skal hente frem og
tilbage hele tiden

Fra : Michal

Dato : 06-10-03 22:06

In news:3f81d330$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Martin Johansen [6000] <ares@c.dk> wrote:

> Se der tabte du mig
>
> Løsningen er indtil videre, at jeg har hentet de pågældende lister og
> tilføjet en newline. Det virker.

Fedt nok :)

> Så håber jeg bare at DI-FM ikke ændrer i dem, så jeg skal hente frem
> og tilbage hele tiden

Hvorfor skulle de også det :D

--
Michal