Timeserver problemer
Fra : Iwer Mørck

Dato : 04-10-03 20:26

Hej

Jeg læste et indslag om tidsservere og fandt ud af, at jeg på
min SME-server kan koble op på en tids-server for at få uret
opdateret automatisk.

Men der er noget muggent ved det hele.

Jeg satte den til at hente tiden automatisk.

Så lavede jeg "net time servernavn /set" på min win98-maskine,
hvorefter denne gik en time bagefter?!?

Tidligere i dag lavede jeg min prompt om til at vise tiden.

Så lagde jeg mærke til, at tiden i min prompt også var en
time bagefter.

Men når jeg bruger kommandoen "date" på i linux, viser den
tiden korrekt.

Alt dette foregik direkte på linux maskinen.

Da jeg så ssh-ede ind til linux-maskinen fra win98-maskinen,
og satte prompten til at vise tiden dér også, viste prompt
og date den samme, korrekte tid:

[root@imcorpsrv root]# export PS1="[\W \T]:"
[root 09:13:21]:date
Sat Oct 4 21:13:32 CEST 2003
[root 09:13:32]:

Men på linuxboxens skærm vises:

[root 08:13:21]:date
Sat Oct 4 21:13:32 CEST 2003
[root 08:13:32]:

Hvad går der galt??

mvh Iwer

Fra : Mikael Hansen

Dato : 04-10-03 22:40

Iwer Mørck wrote:
> [...]
>
> Men der er noget muggent ved det hele.
>
> Jeg satte den til at hente tiden automatisk.
>
> Så lavede jeg "net time servernavn /set" på min win98-maskine,

Kan det være et problem med din tidssoneindstilling?

Opdagede for lidt tid siden at der var noget galt med tidsstemplingen på
Email & Usergroup postings, Kontrolerede min tidssoneindstilling og
fandt ud af at den var forkert. Det var vist en forskel på en eller to
timer.

Har også oplevet problem med timeserver, dog under win XP, når jeg en
sjælden gang imellem skal bruge den. Her opstod der vist også en fejl på
en time, tror det er fodi jeg har sat XP til ikke at korrigere for
sommertid. Så nu har jeg slået XP's brug af timeservere fra.

Har ikke forsøgt at bruge timesevere under linux

m.v.h. Mikael

Fra : Iwer Mørck

Dato : 05-10-03 00:25

Hmm... man skal åbenbart bare have tålmodighed,
som ordner det sig selv.

Eller kan det være, at tingene faldt på plads
da jeg rebootede hele systemet?

Det virker i hvertfald efter hensigten nu.

Men tak for svaret.

Om min timezone indstilling passer sammen med
mailsystemet, får jeg at se når jeg trykker send.

Det gør jeg nu, så vi snakkes.

mvh Iwer

"Mikael Hansen" <mikael.hansen@DELETE.post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:3F7F3E4D.3000304@DELETE.post.cybercity.dk...