Rexx/kommandolinie - hente hjemmeside
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-01 11:25

Er det muligt at hente en hjemmeside (teksten) via Rexx eller en
kommandolinie? Jeg kunne mægtigt godt tænke mig at lave en funktion, der
hentede bestemte oplysninger fra en hjemmeside og så præsentere dem i
noget andet end et browservindue.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Hans Peter Holm

Dato : 12-01-01 12:28

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> kommandolinie? Jeg kunne mægtigt godt tænke mig at lave en funktion, der
> hentede bestemte oplysninger fra en hjemmeside og så præsentere dem i

Jeg legede på et tidspunkt med "grabsite" til noget lignende. Det er
en REXX ting hele vejen igennem, så den er måske et godt udgangspunkt
for det du vil lave? Den må kunne findes som grabsite.zip på Hobbes,
men ellers skal jeg gerne maile de ~35 KB til dig.

--
Hans (e-mail adressen er ikke gyldig)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-01 14:12

Hans Peter Holm wrote:

> Jeg legede på et tidspunkt med "grabsite" til noget lignende. Det er
> en REXX ting hele vejen igennem, så den er måske et godt udgangspunkt
> for det du vil lave?

Ser meget brugbar ud, tak!

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-01 13:38

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> kommandolinie? Jeg kunne mægtigt godt tænke mig at lave en funktion, der
> hentede bestemte oplysninger fra en hjemmeside og så præsentere dem i

Find Lynx til OS/2. Den kan det du gerne vil.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-01 14:14

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Find Lynx til OS/2. Den kan det du gerne vil.

Præsenterer den ikke siden i Lynx' vindue? Jeg vil gerne lege lidt med
den hentede tekst og placere den i et hjemmelavet vindue.

Mvh. Kim