dansk stavekontrol til engelsk openoffice?
Fra : Kasper Nielsen

Dato : 03-10-03 21:38

Hej

Er det muligt at putte dansk stavekontrol i den engelske version af
openoffice?

Det er godt nok I windows jeg tænker på, men da jeg regner med at det gøres
på ret meget samme måde uanset OS, og at openoffice genierne befinder sig
herinde, har jeg postet i denne gruppe !

/Kasper

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 03-10-03 21:53

Tag et kig på http://www.ooodocs.org/dictinstall

Fra : Lars Kristensen

Dato : 03-10-03 22:06

Troels Vognbjerg wrote:

> Tag et kig på http://www.ooodocs.org/dictinstall

Og når du så får at vide du skal vælge den hollandske ordbog fordi det i
virkeligheden er den danske, skal du rent faktisk vælge den danske,
fordi den fejl er rettet, men dokumentationen halter lidt bag efter.

- Lars

Fra : Martin AJ

Dato : 04-10-03 09:34

Hej

Kasper Nielsen wrote:
> [...]
> på ret meget samme måde uanset OS, og at openoffice genierne befinder sig
> herinde, har jeg postet i denne gruppe !

Der er også hjemmesiden:

http://da.speling.org/

Og det staves med ét "l".

Mvh
Martin

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 05-10-03 20:32

Martin AJ skrev:
> [...]

Ja.

Der er vist en eller anden "dict-install"-funktion i/til OOo. Du bør
bare bruge den.

> Der er også hjemmesiden:
>
> http://da.speling.org/
>
> Og det staves med ét "l".

Men fejlen _er_ rettet i logoet.

Det er derfra OOo's ordbogsinstallationsfunktion henter opdaterede
ordbøger. Hvis man vil have besked, når der kommer nye udgaver af Den
store danske ordliste (både til Aspell, Ispell og OOo), så kan man
skrive til undertegnede.

Jacob
--
Atheism is a non-prophet organisation.