RH: fra RPM til source
Fra : Kim Emax

Dato : 01-10-03 18:39

Hey

Jeg har prøvet at opdatere openSSL idag med source pakkerne, da RPMs er for
lang tid om at komme ud men, hvordan pokker får jeg det gjort korrekt? Jeg
har hentet og kompileret nyeste openSSL-0.9.7c, men en openssl viser at det
stadig er version 0.9.6 jeg kører. How to fix?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-10-03 18:40

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> [...]
>har hentet og kompileret nyeste openSSL-0.9.7c, men en openssl viser at det
>stadig er version 0.9.6 jeg kører. How to fix?

RPM'en installerer i /usr/lib, du har installeret i /usr/local/lib?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kim Emax

Dato : 01-10-03 19:12

Klaus Ellegaard wrote:
> "Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> RPM'en installerer i /usr/lib, du har installeret i /usr/local/lib?

Svært at sige, hvor RPM installerer dem henne, der er openSSL filer her:
/usr/include/openssl/
/usr/local/ssl/include/openssl/

Jeg har ikke angivet en path, hvilket jeg så passende kunne prøve
Hvilken path skal jeg vælge?

Rart at høre fra dig igen, håber det går dig godt

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-10-03 19:15

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

>Svært at sige, hvor RPM installerer dem henne, der er openSSL filer her:
>/usr/include/openssl/
>/usr/local/ssl/include/openssl/

Sidstnævnte er formentlig dem, du selv har installeret med den
nye pakke.

RedHat har formentlig proppet en række argumenter på "configure".
Hvis du henter den tilhørende SRPM-pakke (der vist pakker sig selv
ud under /usr/src), kan du finde dem.

Det er noget à la --include-dir=/usr/include/openssl osv.

Mvh.
   Klaus.