Organisationsdiagram
Fra : Torben Olsen

Dato : 23-10-03 07:50

Hej NG

Jeg skal lave et Organisationsdiagram hvor der er to direktører (Jeg bruger
XP) hvordan gør jeg det??

Torben

Fra : pre

Dato : 23-10-03 11:00

Prøv Indsæt/Billede/Organisations diagram - eller fra Værktøjslinien
Tegning, klik diagram ikonet.

I nødstilfælde se hjælpeteksterne

pre

Fra : sgdgr

Dato : 23-10-03 14:09

> [...]
> Hej NG
>
> Jeg skal lave et Organisationsdiagram hvor der er to direktører (Jeg

Orgianisationbsdiagramværtøjet i Officepakken giver kun mulighed for en
overordnet på øverste niveau, så jeg ville nok tegne diagrammet i et andet
værktøj og så sætte det ind i Word i stedet.

Jan

Fra : Harald Staff

Dato : 23-10-03 16:57

"sgdgr" <jkr@lyngby.nu> skrev i melding

> "Torben Olsen" <tolsen@mail.dk> wrote in message

> bruger

> Orgianisationbsdiagramværtøjet i Officepakken giver kun mulighed for en
> overordnet på øverste niveau,

Hva med å fornmatere den allerhøyeste makt med ingen linje, ingen tekst,
ingen ramme, ingen bakgrunn, ... Så blir han usynlig -akkurat som i det
virkelige liv

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please

Fra : pre

Dato : 23-10-03 18:26

Måske min Engelske hjælpetekst er bedre end Jeres? :

If you want to add a shape, select the shape you want to add the new shape
under or next to, click the arrow next to Insert Shape on the Organization
Chart toolbar, and then click one or more of the following:

Coworker- to place the shape next to the selected shape and connect to the
same superior shape.

pre

Fra : Harald Staff

Dato : 23-10-03 19:02

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> Måske min Engelske hjælpetekst er bedre end Jeres? :

Meget mulig. Eller eventuelt hjerne

Fra : pre

Dato : 23-10-03 19:09

Retfærdigvis skal det vist nævnes at der er i alt fald to KB artikler der
peger på uoverensstemmelser, nemlig:

276862 - WD2002: What Is a SHAPE Field and How Is It Inserted into a
Document?
293615 - OFFXP: Organization Charts from Office 2000 Programs Appear
Different in Office XP Programs

og endelig er det forb. svært at styre de shapes.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-10-03 19:54

Måske har jeg misforstået noget, men i min xp forekommer det da rimeligt
nemt at gøre det ønskede.
Indsæt - Objekt - Organisationsdiagram 2.0
Så fremkommer der et forslag med den normale struktur med en enkelt på
toppen.
På værktøjslinien trykker man så på en medarbejder med en streg enten til
højre eller ventre. Den dropper man så oveni den øverste kasse - voila en
medarbejder blev lavet om til en sideordnet direktør.
Som jeg opfatter det, skal man ikke hænge sig for meget i, at der i de
indbyggede kasser står medarbejder, underordnet osv. Det er kun ledeord. Det
vigtigste må være at se på, hvordan de pgl. kasser hægtes på de kasser som
man dropper dem i/på.
Tak til Harald for dagens bemærkning

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-10-03 21:47

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> vigtigste må være at se på, hvordan de pgl. kasser hægtes på de kasser som

Af eneller anden grund på mit organisationsdiagranm værktøj så virke
anderledes en både dit Kurt og pre's, for når klikker på den øverste kasse,
kan jeg ganske simpelt ikke vælge Co-worrker (Kollega) som en mulighed, det
kan jeg kun på underordnede niveauer. De eneste jeg kan vælge er
"Underordnet" og "Assistent" og det er begge nye kasser på lavere niveauer.
Og i min hjælp står da også
Kollega - for at placere figuren ved siden af den markerede figur og
forbinde den til den samme overordnede figur.

som jeg fortolker som, at kun kasser, der har en overordnet kan have
kollegaer. Sådan virker det i hvert fald.

Jeg kan iøvrigt ikke vælge Organisationsdiagram 2.0 under Indsæt - Objekt,
som jeg kunne i Word2000. Jeg kan kun vælge Indsæt - Billede -
Organisationsdiagram, hvis jeg vil lave et organisationsdiagram.

Jan

Fra : pre

Dato : 23-10-03 20:41

Åbenbart har du en tredie eller fjerde version af funktionen, i min er der
ikke noget objekt der hedder sådan, men funktionen kan nås fra både Indsæt
billede og fra Tegnelinien. Så jeg gi´r op selv om vi nemt kan blive enige
om at det er rimeligt let at håndtere.
pre

Fra : pre

Dato : 24-10-03 07:43

Det blev vist til en hvepserede
Mange er enige i Jan´s betragtninger, og det er påpeget at MS har en
væsentlig bedre rutine til den slags opgaver. Se:
www.microsoft.com/office/visio
med masser af tekst og med mulighed for en 30-dages Trial.
Det fastslås samtidig at Word/PowerPoint´s brug af Diagram-funktioner er
meningsløs så snart der er mere end nogle få tal til behandling. Brug
Excel´s meget bedre diagrammer.

pre

Fra : pre

Dato : 24-10-03 08:54

Èt mysterium blev løst:

Organisations diagrammet som Kurt omtaler - og som både er lettere at forstå
og at arbejde med - hører hjemme i Word2000 hvor det installeres "ved første
brug". Installationen sker dog ikke altid automatisk og aldrig ved en
opgradering. Diagrammet i WordXP er nok smartere at se på men er forbandet
svært at håndtere. Altså har alle ret og kun skal påpeges at man faktisk
kan håndtere det hele "i hånden", det varer blot temmelig meget længere.
pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-10-03 20:32

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svært at håndtere. Altså har alle ret og kun skal påpeges at man faktisk
> kan håndtere det hele "i hånden", det varer blot temmelig meget længere.

Ja, det kan jeg se nu. Sådan er det når man har flere versioner installeret
samtidig, så bliver de indimellem blandet sammen og dukker op i de
forskellige programmer, fordi nogle filer lægges i de samme mapper.
Jeg har lige haft mulighed for at få et kig i den engelske word 2003, og den
er magen til xp, så man skal altså tilbage til 2000 for at få en lille smule
lov til selv at bestemme.

Kurt

Fra : pre

Dato : 24-10-03 22:04

Øh.. Gu´ ve´ hvad spørgeren egentlig fik ud af det. Men for at få det hele
vrøvlet rigtigt sammen, så se på løsningsforslagene i KB 293615 - OFFXP:
Organization Charts from Office 2000 Programs Appear Different in Office XP
Programs. Mage til sludder skal man vist lede længe efter.

Fra : Torben Olsen

Dato : 29-10-03 10:04

"Torben Olsen" <tolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> XP) hvordan gør jeg det??
Jeg kan se at mit spørgsmål har adstedkommet en længere debat, dog ser det
ud til at i alle er kommet frem til samme resultat som jeg!

Jeg takker for opmærksomheden omkring emnet!
Torben