Bærbar fra Aldi -. Wireless LAN
Fra : FP

Dato : 31-10-03 00:08

For at jokke lidt videre i det trådløse netværk fra Aldi - kommer her lidt
mere.

Min nye bærbare skal på nettet - Overvejer Tele2´s tilbud.

Der står på kassen at der er:

Wireless LAN
54 Mbit/s
IEEE 802.11g
802.11b Kompatible

Nu spørger jeg så - kan jeg med det grej jeg får fra TELE2 gå trådløs på
nettet? Eller skal jeg ud og købe ekstra udstyr?

Mit behov er ikke stort - har kun denne ene maskine, men måske kunne det
være fint nok med mulighed for at koble op til fire maskiner på nettet på en
gang.

Sikke noget lort at jeg ikke fik nappet grejet, hvis det var billigt i
Aldi.

Mvh

Flemming

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-10-03 13:19

"FP" <cfs6688@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu spørger jeg så - kan jeg med det grej jeg får fra TELE2 gå trådløs på
> nettet? Eller skal jeg ud og købe ekstra udstyr?

jeg mener ikke tele2 har specielle trådløse netværkspakker....

Du skal bruge et 802.11g accesspoint, evt. med indbygget router og switch.
så du kan koble alle de pc´ere på du lyster.

> [...]
> være fint nok med mulighed for at koble op til fire maskiner på nettet på

ja, så skal du enten som jeg skrev have et accesspoint med indbygget switch
og router.. eller købe et rent accesspoint, og en swtich samt at købe ekstra
2 IP adresser hos tele2, for at få 4 maskiner på nettet.