Fast eller dyn. IP?
Fra : Michael Jensen

Dato : 28-10-03 23:05

Hej med jer :)

Jeg har lige et spørgsmål.

Har påtænkt mig at investere i en trådløs Linksys BEFW11S4 router til min
TDC Bredbånds DHCP løsning. Jeg skal bruge den til at koble 3 pcére på
nettet og vil spørge om jeg skal have 1 fast IP adresse til min router,
eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?

Håber i kan hjælpe mig, da jeg ikke har den mindste forstand på netværk.

På forhånd tak!

Michael Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-03 23:38

Michael Jensen skrev:

> [...]
>nettet og vil spørge om jeg skal have 1 fast IP adresse til min router,
>eller skal have 3 dynamiske IP adresser istedet?

Du kan bruge begge dele, men der er ingen grund til at anskaffe
tre IP-numre. En router er netop beregnet til at forbinde to net
og kan altså sørge for at et flere pc'er kan komme på internettet
uafhængigt af hinanden.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-10-03 23:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]

Hov, jeg overså lige det med dynamisk. Det har ikke noget med
sagen at gøre. Din router kan få fast eller dynamisk IP. Begge
dele virker lige godt når du ikke skal drive en server.

Du kan også få tre faste eller tre dynamiske numre til de tre
pc'er som den anden mulighed.

Fast IP vil sige at du har samme IP-nummer altid.

Dynamisk vil sige at din udbyder tildeler et tilfældigt hver gang
du går på nettet.

--
Bertel