lave netværk over USB ??
Fra : Jeppe

Dato : 24-10-03 19:47

Hej jeg har gået og legt med tanken om at lave ent netværk mellem nogle
computere via USB fordi det jo ville kunne komme til at køre så møg hamrende
stærkt
også vil jeg høre om det er muligt og hvad vil det kræve af udstyr ??

MVH Jeppe

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-10-03 12:47

"Jeppe" <webmaster@FJERNjeppedb.dk> writes:

> Hej jeg har gået og legt med tanken om at lave ent netværk mellem nogle
> computere via USB fordi det jo ville kunne komme til at køre så møg hamrende
> stærkt

Hvorfor skulle det køre stærkt over USB? Jeg vil sige at alm. ethernet vil
køre stærkere og der kan man endda bruge gitbit.

Martin

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 26-10-03 11:13

Jeppe wrote:
> [...]
> møg hamrende stærkt
> også vil jeg høre om det er muligt og hvad vil det kræve af udstyr ??
http://www.shg.dk har et kabel til at forbinde 2 computere via usb 2.0 til
299,- (kig under 'netværk'). Det skulle give 480Mbit/s..

Martin

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 26-10-03 16:16

Jeppe wrote:

> [...]
> stærkt
> også vil jeg høre om det er muligt og hvad vil det kræve af udstyr ??

Hej Jeppe

Her er noget IP, LAN, fil over USB relateret sladder. Husk at det kun er
(USB 2.0 High-Speed) som kan overføre 480 Mbit/s Enheder der ikke er
mærket med (USB 2.0 High-Speed) skal du ikke forvente mere end 12 Mbit/s
(USB 2.0 Full-Speed) eller 1,5 Mbit/s (USB 2.0 Low-Speed) fra:

USBLAN™. Network Connection for Smart USB Peripherals:
http://www.belcarra.com/usblan/index.html
Citat: "...The OEM's package includes software to provide exactly the
same functions via Linux and MAC OS/X (OS9 coming soon) as well,
creating a truly standard facility across all three major OS host
platforms..."

USBLAN User Guide:
http://www.akt.com.tw/manual/USBLAN%20PC%20User%20Guide.pdf

Oct 8th, 2003: BELCARRA USBLAN: New release includes Mac OS/X driver:
http://linuxpr.com/releases/6300.html

The GNU/Linux "usbnet" Driver:
http://www.linux-usb.org/usbnet/

USB Host-to-Host Cables:
http://www.linux-usb.org/usbnet/#t-host

The BND is a driver allowing TCP/IP over USB communication between a
Windows host and a Linux handheld based on Intel's StrongARM SA1110:
http://www.bahia21.com/download.htm

How to set up an Ethernet over USB connection between the Sharp Zaurus
SL-5000D/SL-5500 and a Linux machine:
http://www.ruault.com/Zaurus/ethernet-over-usb-howto.html

PPP over USB on Sharp Zaurus HOWTO:
http://www.ruault.com/Zaurus/ppp-usb-howto.html

How to make Ethernet over USB work with Win2K professional:
http://www.zyxt.org/zaurus/winethernetusb.html

USB RNDIS/CDC White Paper:
http://www.belcarra.com/rndis/belcarra_usb_rndis.htm

USB/FireWire mellem to PC'ere?
http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/8533.all.html

--

USB 2.0 Latest News and Information:
http://www.usbman.com/USB%202%20News.htm

Linux and USB 2.0:
http://www.linux-usb.org/usb2.html
http://rus-linux.net/MyLDP/hard/usb2.html
Citat: "... One big win for the USB 2.0 upgrade is that cables don't
need to change..."

USB - and FireWire (IEEE 1394):
http://www.legge40.freeserve.co.uk/USB.htm

--

USB 2.0 10/100 EtherFast LAN Adapter:
http://www.micronet.com.tw/Products/usb/usb.asp

USB 10/100 LAN Adapter:
http://virology-online.com/Products/usblan.htm

--

September 30, 2002, CNET: USB On-the-Go gets going:
http://netscape.com.com/2100-1103-960014.html?type=pt

March 11, 2001, ZDNet: USB-On-the-Go eliminates PC as the middleman:
http://zdnet.com.com/2100-11-528801.html?legacy=zdnn

Dallas Maxim. USB On-The-Go Basics:
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/1822/ln/en

USB On-The-Go (OTG):