Skærme
Fijala 3554
Monitor/kort
Fra : Ole Knudsen

Dato : 12-04-01 17:27

Hej NG

Hvordan sætter man sit system op så rød er rød, blå er blå og grøn er grøn?

Min monitor har nogle varmegradsinstillinger på 9300K og 6500K noget
lignende har kortet.

Er der nogle der kender link eller info omkring det?

Monitor AOC
Kort Diamond

Ole

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 12-04-01 18:25

"Ole Knudsen" <20100030@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> lignende har kortet.
>
> Er der nogle der kender link eller info omkring det?

Ja, du skal bruge et apperat der kan måle farve temperatur (ca pris
50-100KKr) derefter skal du have nogle test programmer der kan lave nogle
specielle test patterns og til sidst service manualen.

Det er langt fra alle værksteder der har udstyr til at måle farve
temperatur, så hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om det og bare stole på
at det er som det skal være.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Ole Knudsen

Dato : 14-04-01 23:50

Ja, okay jeg forstår hvad du mener, men det jeg tænker på er at finde den
rigtige indstilling i forhold til software/grafikkort/skærm.

F.eks. så de farver jeg ser på min monitor bliver de samme andre oplever.

Ole

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 15-04-01 15:07

> Ja, okay jeg forstår hvad du mener, men det jeg tænker på er at finde den
> rigtige indstilling i forhold til software/grafikkort/skærm.
>
> F.eks. så de farver jeg ser på min monitor bliver de samme andre oplever.

Man bliver nødt til at regne med at det er korrekt justeret fra værkstedet.

Men hvis du har en idè om dine farver er meget forkerte, må du indlevere den
til service.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen