Netbanktest
Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-01-01 23:31

Jeg får java-fejl på min Netbank. Desværre ved jeg ikke om det er min maskine
som fejler eller om det er centralen, men jeg har ikke andre maskiner jeg kan
prøve det af på.

Kan jeg få nogle af jer til at prøve en gang med en Warp 4 og Netscape 4.61?

Urlen er
http://login.amagerbanken.net/?v=1
og
http://login.amagerbanken.net

Jeg får Javafejl med det samme på begge to. Jeg får ikke en gang det billede
hvor der skal indsættes brugernummer.

På forhånd tak,

/Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-01 01:20

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> prøve det af på.
>
> Kan jeg få nogle af jer til at prøve en gang med en Warp 4 og Netscape 4.61?

Virker fint her med 4.61 og Java 1.1.8.

Hvis du sender mig dit brugernummer og adgangskode, kan jeg teste om log
on også virker

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Lund

Dato : 12-01-01 06:24

Kim Ludvigsen wrote:

> Virker fint her med 4.61 og Java 1.1.8.

Ditto her med WSeB GA og NS 4.61 og Java 1.1.7A.

Til gengæld kan jeg ikke få Sydbank Java-netbank til at virke under OS/2:

http://www.sydbank.dk

--

\lars

Lars Lund, Praestemarken 89, 9000 Aalborg.
Tlf. privat 9818 0240, e-mail privat ll@larslund.dk
Tlf. erhv. 9932 2142, e-mail erhv. ll@aas.nja.dk
ICQ# 4904837 URL: http://www.larslund.dk

Fra : Knud

Dato : 12-01-01 07:15

Hej

Jeg har prøvet:

Unibank, https://www.netbank.unibank.dk/netbank/index.jsp

Virker ikke, "Logon applet can't start error"

Amagerbank:
Virker ikke, ligner lidt unibank stopper ved logon "Applet WEBbank can't
start error"

Sydbank:
Virker ikke, NS dør når logon java startes, kunne først køre efter
"Enable auto install" var aktiveret, er fejlagtig beskrevet liggende
under EDIT-> PREFERENCE->ADVANCED men ligger endnu en tak længere nede
SMARTUPDATE.

Alt er prøvet med WARP 3 FP40 of JAVA 1.17

Knud

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-01 10:58

Knud wrote:

> Hej
>
> Jeg har prøvet:
>
> Unibank, https://www.netbank.unibank.dk/netbank/index.jsp
>
> Virker ikke, "Logon applet can't start error"

Har du lagt en nyere java ind end den der fulgte med?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : knud_ch@my-deja.com

Dato : 12-01-01 12:23

In article <3A5ED50F.332F3422@bigfoot.com>,
=?iso-8859-1?Q?Thorbj=F8rn?= Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com>
wrote:

> Har du lagt en nyere java ind end den der fulgte med?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
> http://bigfoot.com/~thunderbear

Nej da jeg ikke adgang til en 1.18 java ( kræver SW choice medlemskab )

Knud

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : knud_ch@my-deja.com

Dato : 12-01-01 12:38

In article <93mpem$3nj$1@nnrp1.deja.com>,
knud_ch@my-deja.com wrote:
> [...]
Bells!"

> Nej da jeg ikke adgang til en 1.18 java ( kræver SW choice medlemskab

Jeg mener java 1.3 istedet for 1.18 ( den bruger jeg )

Knud

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-01-01 20:00

In <3A5E4DBD.6CB6@post4.tele.dk>, on 01/12/2001
at 01:20 AM, Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> said:

>Virker fint her med 4.61 og Java 1.1.8.

>Hvis du sender mig dit brugernummer og adgangskode, kan jeg teste om log on
>også virker

Brugernummeret er 123456789 og passwordet er 8 stjerner lige som alle andre

Det ser ud som om java 1.1.7 er blevet for gammel...

Er der nogen af jer med eComStation som har prøvet?

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-01-01 22:13

On Fri, 12 Jan 2001 19:59:46 +0100, Knud Berggreen wrote:

<snip>

>Brugernummeret er 123456789 og passwordet er 8 stjerner lige som alle andre

Utroligt jeg benytter den samme kombination på min kuffert...

>Det ser ud som om java 1.1.7 er blevet for gammel...
>
>Er der nogen af jer med eComStation som har prøvet?

Du mener med 1.1.8 ??? (1.1.8 installeres som default miljø og
1.3 som add-on)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
quod dixi, dixi (what I have said, I have said)

Fra : Knud

Dato : 12-01-01 21:38

Hej

Hvad er nu det for noget !!!

Jeg ville opdatere til java 1.18 runtime ( kørte med 1.17 )

Finder 2 versioner som jeg tidligere har hentet begge er fixpak til 1.18
Henter en fra SW choice den er ældre end de 2 fixpak, JAVAINRT.EXE.
( Har delvis succes med installation )
Finder en endnu nyere has WWW.IBM.COM/JAVA den hedder nu JRE.EXE
Opdager at jeg har en endnu JRE.EXE 23/8-2000

JRE ser ud til at være mindre omfangsrig ca. 7,5 MB imod JAVAINRT.EXE
ca. 11 MB.

Nu er jeg forvirret !

Hvordan for jeg den nyeste java 1.18 ?

Knud

Fra : peter volsted

Dato : 12-01-01 23:10

hi

-----
> [...]
> Finder en endnu nyere has WWW.IBM.COM/JAVA den hedder nu JRE.EXE
> Opdager at jeg har en endnu JRE.EXE 23/8-2000

Seneste opdatering af 1.18 finder du med ftp fra: ncc.hursley.ibm.com
UID: anonymous PW: din e-mailadresse
biblioteket: /pub/java/fixes/os2/11/118
ser sådan ud:
-rw-r--r-- 1 1 27022 Nov 28 09:47 fixes.lst
-rw-r--r-- 1 1 7376651 Nov 23 12:34 os2jre.exe
-rw-r--r-- 1 1 2973 Oct 13 09:28 readme.txt
-rw-r--r-- 1 1 916539 Nov 23 12:35 rmi-iiop-toolkit.exe
-rw-r--r-- 1 1 7269675 Nov 23 12:35 runtime.exe
-rw-r--r-- 1 1 1766073 Nov 23 12:35 samples.exe
-rw-r--r-- 1 1 4216711 Nov 23 12:34 toolkit.exe

os2jre.exe er en runtime til distribution med javaprogrammer, du skriver.
runtime er den du skal have kørende.

det er som nævnt en opdatering, så jeg tror du skal installere SC-versionen
fra 23. juli først; men så får du jo osse mulighed for at vælge Unicode!

jeg når uden problemer Amagerbanken med W4.5 FP15 java1.18.

--
good luck

peter

Fra : Knud

Dato : 13-01-01 11:07

Tak !

Fik nogle fejl i Winstal.log

Men det kører tilsyneladende alligevel !

Knud

Fra : Allan

Dato : 13-01-01 02:20

On Fri, 12 Jan 2001 18:59:46, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen) wrote:

> Det ser ud som om java 1.1.7 er blevet for gammel...

Tror de fleste forlanger 1.1.8 - dette er i hvert fald osse tilfældet hos NextBank.

> Er der nogen af jer med eComStation som har prøvet?

Ja, jeg testede lige din link med eCS, og det virker godt nok
(well, jeg har jo ikke noget password - men ingen fejl før der).

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Knud

Dato : 15-01-01 09:51

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at forfølge den tråd lidt.

Efter at have installeret java 1.18 virker ingen af nævnte netbank'er

Sydbank: melder installation afbrudt

Amagerbank:   # Applet dk.bec.webbank.clientDS.Main can't start: class
dk.bec.webbank.clientDS.Main could not be loaded
Deres demo virker ( men mon ikke den lidt langt fra )

Unibank:   ( noget med CBT.IBM )thinclientapplet cant run error

Nykredit:   Demo virker

Hvordan kommer videre i analysen af hvad der galt ?
Jeg er ikke java expert

Knud

Fra : Allan

Dato : 15-01-01 15:50

On Mon, 15 Jan 2001 08:50:47, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> dk.bec.webbank.clientDS.Main could not be loaded
> Deres demo virker ( men mon ikke den lidt langt fra )

Er den gamle JAVA blevet afinstalleret ?

Fra : Knud

Dato : 15-01-01 21:41

Nej det står der ikke noget om i 1.18 doc at man skal.

Med java -version melder den sig med 1.18

Knud

Fra : Allan

Dato : 16-01-01 04:50

On Mon, 15 Jan 2001 20:41:10, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

> Nej det står der ikke noget om i 1.18 doc at man skal.

Det er muligt, jeg synes bare at errindre noget om, at det kunne give problemer,
hvis man ikke gjorde det (det er den 'originale' 1.02 jeg tænker på - der er ingen
problemer, hvis man installerer nyere versioner af 1.1x efter hinanden).
Tilsvarende er der osse noget med at NS kan drille, hvis den er blevet installeret
under en 1.0.x java. Måske bør den reinstalleres efter den gamle java er fjernet,
og den nye er på plads ?

> Med java -version melder den sig med 1.18

Det lyder da ikke helt tosset - men hvilken version bruger NS ?

Fra : knud_ch@my-deja.com

Dato : 16-01-01 08:09

Hvordan ser jeg det ?

Jeg installerede ovenpå 1.17 men den er installeret ovenpå 1.0X for
lang......... tid siden.

Jeg var heller helt vild med de fejlmeddelser der kom under
installation.

Knud

Fra : Allan

Dato : 16-01-01 13:15

On Tue, 16 Jan 2001 07:09:13, knud_ch@my-deja.com wrote:

> Hvordan ser jeg det ?
>
> Jeg installerede ovenpå 1.17 men den er installeret ovenpå 1.0X for
> lang......... tid siden.

Øh, det er længe siden jeg har rodet med det, men så vidt jeg husker,
så er den originale Java installeret i et andet dir, vistnok \JAVA
Du skal i hvert fald kun have et \JAVA11 dir.

Fra : Knud

Dato : 16-01-01 18:31

Der er et tool til skifte mellem 1.0x og 1.1x java

Iøvrigt hvis jeg starter java consol inde fra Netscape 4.61 så melder
den sig som 1.18

Knud

Fra : Allan

Dato : 16-01-01 20:31

On Tue, 16 Jan 2001 17:30:49, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

> Der er et tool til skifte mellem 1.0x og 1.1x java

Den er jeg med på - men det handler stadigvæk om, at 1.02 skal
slettes, så den ikke generer - den kan i øvrigt alligevel ikke bruges
til noget som helst idag.

> Iøvrigt hvis jeg starter java consol inde fra Netscape 4.61 så melder
> den sig som 1.18

Så skulle man jo mene, at der var en chance for, at det virkede.
I øvrigt er det kun denne link til Amagerbanken, der virker her:
http://login.amagerbanken.net/?v=1
Den korte udgave ender i nogle fejl, der mindre om dem du skriver om.

Fra : Knud

Dato : 16-01-01 22:17

Ok jeg prøver at slette 1.0x den skal vel heller ikke bruges til noget.

Nedenstående link virker iøvrigt, jeg kommer frem til bruger/password.

Vil prøve at checke med min WSeB installation upgraded med 1.18 kører
pt. 1.17 og har aldrig haft 1.0x.

Knud

Fra : Knud

Dato : 16-01-01 23:22

Har lige prøvet at slette 1.0x
Samme resultat

Knud

Fra : derly lytken

Dato : 17-01-01 11:18

I artikel <3A64C99B.8957DAB7@post1.tele.dk>, skrev "Knud"
<knud-ch@post1.tele.dk>:

> Har lige prøvet at slette 1.0x Samme resultat

Og det mener du det var nødvendigt at bundcitere 34 linier for at
fortælle os??

Kunne du ikke prøve at holde dig netiketten efterrettelig, og fjerne
det, du ikke direkte svarer på, samtidig med, at du svarer under det,
du svarer på?? Det ville gøre læsningen af dine indlæg betydeligt
nemmere.

På forhånd tak for velvilligheden.

--
mVh \\Derly
_____________________________________

Fra : Allan

Dato : 17-01-01 04:20

On Tue, 16 Jan 2001 21:16:34, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

> Ok jeg prøver at slette 1.0x den skal vel heller ikke bruges til noget.s

Man kan ikke 'bare' slette java 1.0 dir'et , for at gøre det rigrtigt, skal det gøre
via et feature object - og igen skulle det helst være gjort før installation
af Java 1.1
(well, det er hvis man vil undgå alle de problemer vi har hørt om i 3 år).

> Nedenstående link virker iøvrigt, jeg kommer frem til bruger/password.

Ja, det er jo osse det, jeg kan - da jeg ikke bruger Amagerbank, kommer jeg
ikke længere --- var det egentligt ikke det, du ville ?

Fra : knud_ch@my-deja.com

Dato : 17-01-01 07:28

Det var egentlig UNIBANK jeg var interesseret specielt i men "deltog" i
undersøgelsen af flere netbanker.

Har prøvet fra min WSeB installation med java 1.17 med samme resultat på
Sydbank,Unibank,Nykredit som på min warp 3 java 1.18.

Knud

In article <YEdw17zDmnZd-pn2-dQ72qUdDVINn@localhost>,

Fra : peter volsted

Dato : 15-01-01 17:02

hi

Knud wrote:

> [...]
>
> Amagerbank: # Applet dk.bec.webbank.clientDS.Main can't start: class
> dk.bec.webbank.clientDS.Main could not be loaded

jeg benytter en bankforbindelse, der osse abonnerer på bec.webbank og mødte
oprindelig samme could not be loaded message.
Beklageligvis kan jeg ikke huske hvad jeg ændrede, men hjælpen til det fik jeg
ved - med lukket NS - at tilføje denne linie:
   user_pref("javascript.console.open_on_error", true);
i filen prefs.js, der findes i users-biblioteket. NB. den skal placeres på den
alfabetisk korrekte plads.
Det medfører, at der popper en javaconsol med fejlmeddelelse op.
Den kan nemt fjernes senere, når du bliver træt af alle M$'s
javauregelmæssigheder - prøv f.ex. www.eb.dk og klik på et linkene til andre
sider :-^

- -
good luck

peter

Fra : Knud

Dato : 15-01-01 21:44

Jeg har haft java vindue åben men den mængde af fejl siger mig ikke så
meget om hvordan jeg ændre noget.

Prøvede iøvrigt nykredit real life :
Java meddelse: Operatings system not supported, er det java eller hvad ?

Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-01-01 20:30

In <3A62B9E7.EE8C4E33@post1.tele.dk>, on 01/15/2001
at 09:50 AM, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> said:

>Efter at have installeret java 1.18 virker ingen af nævnte netbank'er

>Amagerbank:   # Applet dk.bec.webbank.clientDS.Main can't start: class
>dk.bec.webbank.clientDS.Main could not be loaded

Set er den jeg får under 1.17

>Deres demo virker ( men mon ikke den lidt langt fra )

Nej den kan du ikke sammenligne med.

/Knud