Deling af internet til to PC'er med WinXP
Fra : Ricco

Dato : 14-10-03 13:58

Jeg er ved at sætte et lille privat netværk op. Vi har to computere og
den ene har forbindelse til internettet via ISDN-modem (PC1). Den er
anden (PC2) er forbundet til PC1 med et krydset netværkskabel. Derved
har jeg delt internetforbindelsen fra PC1, ved hjælp af internetdeling
i winxp. Det virker også næsten. PC2 kan bare ikke gå ind på alle
sider som PC1 kan!! Der står at siden ikke eksitere og andre gange at
den ikke kan vises. HVORFOR??

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 17:14

"Ricco" <LaEstrella83@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i winxp. Det virker også næsten. PC2 kan bare ikke gå ind på alle
> sider som PC1 kan!! Der står at siden ikke eksitere og andre gange at

Hej

Jeg har samme system herhjemme, og har herunder prøvet at lave en lille
vejledning i, hvordan jeg selv har gjort. Mit system virker på begge
maskiner

Hejsa

Jeg har nøjagtig samme opsætning herhjemme, så jeg skal gerne prøve at
hjælpe dig på rette vej

Min desktop PC kører windows XP, hvorimod den blærbare (en 600 mhz P3'er)
ikke kunne klare at trække XP, så den kører win 2K.

I Desktop PC'en sidder der et almindeligt 10/100 netkort. Dette netkort er
via et
krydset kabel forbundet med den bærbare PC, som er udstyret med et aldrende
10mbit PCMCIA-kort.

Jeg har så forsynet desktopPC'en med en fast IP-adresse (i mit tilfælde
hedder den 192.168.0.1). I den bærbare PC har jeg sat
netværksindstillingerne til "vælg automatisk en IP-adresse" og "vælg
automatisk DNS"... og nu kører det... faktisk står den bærbare og opdaterer
sig selv fra windows update, mens jeg skriver dette på desktop pc'en

Mht. sikkerheden er min desktop PC beskyttet af Norton's firewall og
antivirus, og da det jo er desktop-pc'en, der agerer server, er hele
netværket nu beskyttet af Norton

Håber det kan være til hjælp - ellers må du skrive igen.

God fornøjelse

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : B. Nice

Dato : 14-10-03 20:49

>Mht. sikkerheden er min desktop PC beskyttet af Norton's firewall og
>antivirus, og da det jo er desktop-pc'en, der agerer server, er hele
>netværket nu beskyttet af Norton

Er du HELT sikker på det? - Jeg påstår ikke at det er forkert. Men har
du rent faktisk testet at en mail med virus indlæst i et mail-program
på den bærbare bliver fanget af din desktop-PC?

Normalt synes jeg kun at "serveren" som skitseret i dit tilfælde
fungerer som ren router. Eller ta'r jeg fejl?

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 21:50

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> wrote in message
> Er du HELT sikker på det? - Jeg påstår ikke at det er forkert. Men har
> du rent faktisk testet at en mail med virus indlæst i et mail-program
> på den bærbare bliver fanget af din desktop-PC?

Det har "nogen" da i hvert fald bildt mig ind... men jeg må indrømme, at jeg
aldrig har tjekket om det passer, da jeg aldrig henter mails på min bærbare.

Så jeg bliver dig desværre svar skyldig på det punkt.