internet via kabel modem problem
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-10-03 17:44

Hej gruppe

jeg har et kabel modem ved dansk kabel tv
http://www.dk-tv.dk/

på support siden skriver de at hvis man skifter
mellem 2 pc'er så skal man vente i 5 timer med
modemet slukket ,fordi at min maskine bliver fastlåst
ved udbyder ,jeg kunne jo vælge en ruter løsning
men er der ikke en mulighed for at jeg bare kan skifte
mellem de 2 pc'er

spørgsmål

hvilke oplysninger bliver sendt fra min computer til
udbyder , for de ved jo i den anden ende at det ikke
er computer 1 men computer 2 der nu er sat til
jeg har så prøvet med "winipcfg" men det hjælper
heller ikke noget men efter 5 timer med slukket modem
kører alt perfekt
er der en mulighed for at sætte computer 2 op sådan at
udbyder "tror" at det er computer 1 der er koblet på
jeg kører windows milineum

venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-03 18:13

"Michael Meidahl Jensen" <micmei@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej gruppe

Hej Michael

> jeg har et kabel modem ved dansk kabel tv
> http://www.dk-tv.dk/

Kender ikke så meget til deres produkt, men vil gætte på du kun har en enkel
IP til rådighed.

> på support siden skriver de at hvis man skifter
> mellem 2 pc'er så skal man vente i 5 timer med
> modemet slukket ,fordi at min maskine bliver fastlåst
> ved udbyder ,jeg kunne jo vælge en ruter løsning

Det er sikkert rigtigt, hvis man ikke gør noget aktivt.

> men er der ikke en mulighed for at jeg bare kan skifte
> mellem de 2 pc'er

Jo, jeg er sikker på du kan åbne en dos promt, og så skal du skrive
"ipconfig /release"

når du så vil skifte over til den anden pc, skal du skrive "ipconfig /renew"
og så skulle denne pc gerne få en ip, og adgang til nettet.. Men så er der
ikke adgang fra den anden.

> spørgsmål
>
> hvilke oplysninger bliver sendt fra min computer til
> udbyder , for de ved jo i den anden ende at det ikke
> er computer 1 men computer 2 der nu er sat til

Dine netkort har en unik mac adresse.. Det er denne adresse, som din
netadgang bliver knyttet til.

> jeg har så prøvet med "winipcfg" men det hjælper
> heller ikke noget men efter 5 timer med slukket modem
> kører alt perfekt

Hvad har du gjort i winipcfg ? fra den computer du vil skifte fra, skal du
prøve at taste release, eller frigør eller hvad det heder.. det er mange år
siden jeg har prøvet det...

På den anden pc, skal du så trykke forny, eller renew, eller hvad der står.

> er der en mulighed for at sætte computer 2 op sådan at
> udbyder "tror" at det er computer 1 der er koblet på
> jeg kører windows milineum

Så skal du ændre mac adressen på netkortet.. men de 2 netkort kan/må ikke
have samme mac adresse.. og til at gøre det, skal dit netkort understøtte at
ændre mac adressen.. har aldrig selv prøvet det..

Men jeg vil da give dem ret i at du skal vælge at købe en Router.. Så kan
begge computeren komme på, og samtidigt, uden problemer.

Mvh. Bjarke

Fra : Jens

Dato : 13-10-03 20:41

> Men jeg vil da give dem ret i at du skal vælge at købe en Router.. Så kan
> begge computeren komme på, og samtidigt, uden problemer.

Og der kan laves et lokalnet mellem de 2 maskiner.

Mvh Jens

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-10-03 21:05

"Jens" skrev i en meddelelse news:bmev1f$65r$1@news.net.uni-c.dk...

> Og der kan laves et lokalnet mellem de 2 maskiner.
>
> Mvh Jens

Tak for svar til jer begge

i har nok ret at jeg må ud og købe en router
luret lidt på om det ikke nok var MAC add hvor
hunden lå begravet :)

venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen