session vil ikke som jeg vil :)
Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-03 14:39

hej jeg har et problem med at få min session til at fungere..

sessioen bruger/brugerID bliver startet når personen logger ind
med mit login system, denne kode nedenfor er i mine links der
peger på "visbrugerform.asp" i visbrugerform.asp skal den bruge
session "brugerID" for at kunne visse siden
kode i mit link til visbrugerform.asp

<%
Response.Write Session("brugerID")
Response.Write Session("bruger")
If session("bruger") = JA Then
dim strURL
strURL = "/visbruger.asp"
Response.addHeader "Refresh", "1;URL=" & strURL
else
Response.Redirect "login.asp"
End If
%>

men den skriver følgende.

Error Type:
Session object, ASP 0185 (0x80020003)
A default property was not found for the object.
/visbrugerform.asp, line 63

og min /visbrugerform.asp,

If Not rs.EOF Then
session("bruger") = JA
session("brugerID") = rs("brugerID")
Else
session("Bruger") = NEJ
session("brugerID") = Nothing <---- linie 63

End If

håber i kan hjælpe..

MVh Jan Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 26-10-03 15:18

Jan Nielsen skrev:
> [...]
>
> Error Type:
> Session object, ASP 0185 (0x80020003)
> A default property was not found for the object.

Jeg ved ikke om det løser problemet, men Nothing er at betragte som et
objekt i ASP, så du skal bruge Set, når du tildeler et objekt til en
variabel:
Set session("brugerID") = Nothing

/Torben

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-03 15:35

> Jeg ved ikke om det løser problemet, men Nothing er at betragte som et
> objekt i ASP, så du skal bruge Set, når du tildeler et objekt til en
> [...]

Hej torben, det hjalp. :) men så kom næste problem lige efter,

Error Type:
(0x80020009)
Exception occurred.
/visbrugerform.asp, line 67

---Som er følgende...

If Not rs.EOF Then
' Bruger fundet
session("bruger") = JA
session("brugerID") = rs("brugerID")
Else
session("Bruger") = NEJ
set session("brugerID") = Nothing

End If
Response.Write " Du er nu logget ind som - "
Response.Write _ <----------- Linie 67
"<a href=visbruger.asp?id=" & _
rs("brugerid") & ">" & _
rs("bruger") &"</a>"
%>

er det fordi den glemmer session?

Fra : Torben Brandt

Dato : 26-10-03 16:23

Jan Nielsen skrev:
> Error Type:
> (0x80020009)
> Exception occurred.
> /visbrugerform.asp, line 67
>
> If Not rs.EOF Then
> ' Bruger fundet
> session("bruger") = JA
> session("brugerID") = rs("brugerID")
> Else
> session("Bruger") = NEJ
> set session("brugerID") = Nothing
>
> End If
> Response.Write " Du er nu logget ind som - "
> [...]

"Glemmer session" ? Du bruger slet ikke session-variable i den linie...

Kan det ikke skyldes at rs er tomt. Du skal vel heller ikke skrive "Du
er logget ind som..." Hvis man ikke blev logget ind.
De to linier med Response.Write skal vel ind i If-sætningen...

/Torben

Fra : AuroraB

Dato : 26-10-03 16:47

Torben Brandt wrote:

> [...]

Hvis dette er en string verdi så skal det være "JA". Hva med å bruke
True/False i stedet?

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-03 19:09

> [...]
> er logget ind som..." Hvis man ikke blev logget ind.
> De to linier med Response.Write skal vel ind i If-sætningen...

det må være fordi rs er tomt, for jeg får siden frem nu, men den trækker
ikk noget ud af databasen

Fra : Jan Clausen

Dato : 26-10-03 21:02

Du kan altid prøve
Response.write i toppen af siden for at se om din rs("") indholder noget
Det kan til tider være nyttigt, jeg kan fortælle at jeg har lavet login på
nøjagtig samme måde..