include fil ?
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 25-10-03 10:40

Jeg har fået at vide jeg skulle brueg en include fil for at få følgende til
at virke:

http://www.rtk-design.dk/rod/rtk/index.asp

Når der bliver klikket på fx. "profil" over i menuen skal overskriften
skifte til "profil" (over i den store boks som lige nu hedder "forsiden")

Jeg forventer at den store boks til venstre bliver fyldt med tekst vha.
iFream og at den samtidig skifter overskrift for boksen

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 25-10-03 17:09

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg forventer at den store boks til venstre bliver fyldt med tekst vha.
> iFream og at den samtidig skifter overskrift for boksen

Hvad er det helt præcist du vil have hjælp til så?

Mvh. Jacob

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 25-10-03 23:04

> Hvad er det helt præcist du vil have hjælp til så?

Jeg vil gerne vide hvordan det skal laves...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 26-10-03 02:01

> Jeg vil gerne vide hvordan det skal laves...

Prøv at se: http://asp-faq.dk/article/?id=50

Du kan inkludere en fil i toppen af din index.asp. Lad os kalde denne fil
include_inc.asp.

I include_inc.asp ligger der en sub-procedure som indholder "toppen" og
bunden af dit design, altså:

<%
Sub subTopDesign()
Response.Write "<html>" & vbcrlf
Response.Write "<head>" & vbcrlf
Response.Write "<title>RTK....</title>" & vbcrlf
Response.Write "</head>" & vbcrlf
Reponse.Write "<body>"
End Sub

Sub subBottomDesign()
Response.Write "</body>"
Response.Write "</html>"
End sub
%>

I din index.asp kan du nu kalde disse to sub-procedurer:

<%
Call subTopDesign()

Response.Write "Her er dit indhold...."

Call subBottomDesign()
%>

Du kan selvfølgelig også bare ligge sub-procedurerne i index.asp, men på
denne måde kan du let skabe overblik over din kode så alt ikke ligger i den
samme fil.

Håber der hjælper, ellers må du bare spørge.

Mvh. Jacob

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 26-10-03 02:04