FSO-stier ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 24-10-03 15:25

Jeg bruger FSO til at lave et udtræk fra en database, og lægge det på
serveren som en tekstfil. Det virker udmærket på min egen pc med denne sti
til filen:

Set csv =
fso.CreateTextFile("C:\server\forfatterkvarteret\www\db_tekst.csv", true)

Men når siten skal op på en server ude i byen kender jeg ikke den absolutte
sti til domænet, og derfor vil jeg gerne kunne lave det samme som
ovenstående, men med angivelse af den relative sti, altså således at
tekstfilen bliver lagt i samme mappe som koden med FSO-kommandoen. Men det
er jeg ikke så god til, for jeg har prøvet disse:

' duer ikke:
Set csv = fso.CreateTextFile(TestFilePath & "\db_tekst.csv")

' duer ikke:
Set csv = fso.CreateTextFile("db_tekst.csv")

Hvordan skal denne sti så skrives?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-10-03 15:42

In article <3f9936c1$0$27409$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Jakob Munck wrote:
> [...]
> tekstfilen bliver lagt i samme mappe som koden med FSO-kommandoen. Men det
> er jeg ikke så god til, for jeg har prøvet disse:

Prøv at kigge på Server.MapPath()

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-10-03 16:02

> Prøv at kigge på Server.MapPath()

Det gav følgende negative resultat:

'duer ikke:
Set csv = fso.CreateTextFile server.mappath("db_tekst/db_tekst")

'duer ikke:
filnavn = db_tekst
Set csv = fso.CreateTextFile server.mappath("/db_tekst/" & filnavn & ")"

Jeg gør noget forkert, men hvad?

v.h.
Jakob

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-03 16:25

On Fri, 24 Oct 2003 17:02:12 +0200, "Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det gav følgende negative resultat:
>
>'duer ikke:
>Set csv = fso.CreateTextFile server.mappath("db_tekst/db_tekst")

Har du prøvet med:
Set csv = fso.CreateTextFile(server.mappath("db_tekst/db_tekst"),
True)

>'duer ikke:
>filnavn = db_tekst
>Set csv = fso.CreateTextFile server.mappath("/db_tekst/" & filnavn & ")"

filnavn = db_tekst/db_tekst
Set csv = fso.CreateTextFile(Server.Mappath(filnavn), True)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-03 15:52

On Fri, 24 Oct 2003 16:25:29 +0200, "Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men når siten skal op på en server ude i byen kender jeg ikke den absolutte

Brug Server.Mappath
Den returnerer den fysiske sti fra en virtuel sti. Du har sikkert
brugt den masser af gange til din database, men den bruges på samme
måde til dit formål.
Se fx:
<url: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-10-03 16:09

Så lykkedes det med denne:

Set csv = fso.CreateTextFile(server.mappath("db_tekst/db_tekst"))

Mange tak for jeres hjælp.

v.h.
Jakob