Hyperlink som variabel i select
Fra : Nederbasse

Dato : 23-10-03 22:10

Hej Gruppe

Hvordan sætter jeg en variabel i select med et alm. hyperlink ?

F.eks.. klikker man på:
Link 1 henter siden et sæt oplysninger i databasen
Link 2 henter siden et andet sæt oplysninger i databasen
Link 3 henter siden et tredje sæt oplysninger i databasen
Mener at kunne huske det er noget med: websiden.asp?noget eller er det
helt ude i skoven ?

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-10-03 22:46

On Thu, 23 Oct 2003 23:09:39 +0200, "Nederbasse"
<laneSPAMFRI@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>Link 3 henter siden et tredje sæt oplysninger i databasen
>Mener at kunne huske det er noget med: websiden.asp?noget eller er det

Hvis websiden.asp kaldes med:
websiden.asp?mode=1

kan du hente værdien (1) med:
varMenu = Request.QueryString("menu")
- og så bruge dette som input til din SELECT

Navnene varMenu, menu og 1 kan du selvfølgelig selv vælge efter ønske.

Du bør dog tænke på at validere input til SQL'en - se fx:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=95>

Good luck!

--
Jørn Andersen,