Udskrift fra Access på girokort?
Fra : Jakob Munck

Dato : 22-10-03 13:36

Jeg ved ikke om dette er den rigtigt gruppe at spørge, men jeg forsøger.

Jeg arbejder i en lille forening, hvor vi skal til at opbygge et
administrativt system omkring Access db. Vi skal bl.a. kunne udsende
fortrykte kontingent-girokort.

Spørgsmålene er så:

- hvordan sikrer man at udskriften rammer så præcis på girokortet, som er
nødvendigt for at den rammer de fortrykte felter korrekt?

- er der en ærlig print-teknik/teknologi der skal anvendes?

- kan man med fordel udskrive hele girokortet samtidig, altså incl. det som
er fortrykt i grønt på de færdige girokort?

- hvordan gør man det?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-10-03 13:50

>- hvordan sikrer man at udskriften rammer så præcis på girokortet, som er
>nødvendigt for at den rammer de fortrykte felter korrekt?

Jeg har lavet nøjagtig det samme til vores sportsforening og det kan
nemt lade sig gøre.

Mål op på girokortet, hvor navn, adresse, beløb osv. skal stå. Lav så
dette i din access designer, hvor du kan sætte felter ind med
millimeter præcistion.

Sæt så et blankt a-4 papir i din printer, skriv et test girokort ud på
dette papir og sæt det op mod girokortet. Ret til, indtil alle felter
passer på girokortet..

Nemt, men nok ikke lige et ASP spørgsmål.

FUT: dk.edb.database.ms-access

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-03 13:56

Jakob Munck skrev:

> Jeg ved ikke om dette er den rigtigt gruppe at spørge, men jeg
> forsøger.

Hvad får dig til at vælge denne gruppe?

Prøv i <news:dk.edb.database.ms-access> - den er beregnet til
spørgsmål om Access.

Hvis du er i tvivl om hvilken gruppe der er den rigtige, kan du
spørge i <news:dk.velkommen> eller benytte gruppesøgningen på
<http://usenet.dk/grupper.pl>.

FUT: dk.admin.netikette (svar på dette indlæg henvises til nævnte
gruppe og kan ikke læses her)
--
Jens Gyldenkærne Clausen