webshop?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 20-10-03 15:57

Jeg skal måske have lavet en lille webshop som er bygget op om en database
hvor alle produkter ligger i, men hvordan bygges en webshop op? køre den med
sessions cookies eller hvordan foregår det når man markere noget som man vil
købe, hvordan gemmer den det?

Mvh Thomas

Fra : Kruger

Dato : 20-10-03 20:47

Thomas Brejner wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> køre den med
> sessions cookies eller hvordan foregår det når man markere noget som man

Du laver en side hvorfra produkterne hentes fra databasen og vises. Fra denne
side skal der så være mulighed for at gemme dem i, evt, en indkøbskurv. Denne
indkøbskurv laver du ved hjælp af enten sessions eller cookies. Jeg vil nok
anbefale sessions.

Du kan gemme i sessions ved f.eks. at lave et session arrey. Hvor der gemmes
produkt id og pris.

Du kan evt. også overveje om du ikke vil lave en admin-side hvorfra du også
kan tilføje produkter til databasen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne