OS/2 og Windowss NT
Fra : Mayor Tom

Dato : 10-01-01 16:01

Kan det lade sig gøre at få OS/2 til at koble sig på et NT 4.0 Domæne, og
derved få adgang til delte printere og mapper????

Hvis ja, hvordan gøres dette????. Jeg er den vildeste OS/2 Newbie, men
skulle da mene at jeg er rimelig hård til WinNT 4.0!

Morten Nørgaard
GI Teamtec A/S
Tlf: 76 700 719

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 10-01-01 16:08

>Kan det lade sig gøre at få OS/2 til at koble sig på et NT 4.0 Domæne, og
>derved få adgang til delte printere og mapper????
Ja, det virker fint

>Hvis ja, hvordan gøres dette????. Jeg er den vildeste OS/2 Newbie, men
>skulle da mene at jeg er rimelig hård til WinNT 4.0!
Net use ... \\server\sharename

Bruger skal dog være logget på evt. lokalt med sit NT-userid/pw, så vil det
virke fuldstændigt som enhver anden netbios-klient.

ps. I denne NG skal jeg dog lige huske dig på at OS/2 er et klart overlegent
produkt, og at jeg ikke forstår hvorfor du vil spilde din og andres tid med
det underlødige NT-pjat.

Morten Fordsmand
http://www.morten.fordsmand.com

Fra : John Faurholt

Dato : 10-01-01 19:08

Morten Fordsmand wrote:

> ps. I denne NG skal jeg dog lige huske dig på at OS/2 er et klart overlegent
> produkt, og at jeg ikke forstår hvorfor du vil spilde din og andres tid med
> det underlødige NT-pjat.

Det er meget skuffende at vi her i "dk.edb.os2" skal se et udsagn som
ovenstående, manden spørger pænt. Hvis jeg selv var ny ud i OS/2 droppede jeg at
spørge her--- er det det du vil ???

mvh John

Fra : The Amazing Grace

Dato : 11-01-01 00:43

John Faurholt wrote:

> [...]
> ovenstående, manden spørger pænt. Hvis jeg selv var ny ud i OS/2 droppede jeg at

Enig. Mit hjem er MS-fri zone, men derfor hjælper jeg alle mine
Windows-brugende venner så godt jeg kan. Man får jo Win-erfaring på
arbejdspladsen

Jeg prædiker ikke OS/2 for nogen, medmindre de spørger om min mening!

Mads Hansen
--
Never ascribe to malice that which is
adequately explained by incompetence.

Fra : Allan

Dato : 11-01-01 02:46

On Wed, 10 Jan 2001 18:08:03, John Faurholt <john_f@post7.tele.dk> wrote:

> Det er meget skuffende at vi her i "dk.edb.os2" skal se et udsagn som
> ovenstående, manden spørger pænt. Hvis jeg selv var ny ud i OS/2 droppede jeg at
> spørge her--- er det det du vil ???

Jeg kan kun sige, at jeg er enig med dig, John. Den slags gylle plejer vi at
være forskånet for her - og jeg så gerne, at det fortsatte sådan.

Hvis du trænger til at afreagere, Morten, så gå hjem og tæv konen.
Faktisk forstår jeg slet ikke din udtalelse. At OS/2 er overlegen, ja, det
er vi da sikkert mange her, der føler. Du demonstrerer det jo osse selv
på bedste vis, ved at beskrive hvordan OS/2 kan snakke med Win.

Hvad skal det så gøre godt for, at chikanere spørgeren på den måde ?
Undlad venligt at gentage den ide.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 12-01-01 07:43

>Det er meget skuffende at vi her i "dk.edb.os2" skal se et udsagn som
>ovenstående, manden spørger pænt. Hvis jeg selv var ny ud i OS/2 droppede
jeg at
>spørge her--- er det det du vil ???

Nu mener jeg også at jeg svarede pænt, men efter at have fulgt med i denne
gruppe i et par år, synes, jeg at det var værd at bemærke at man her i
gruppe ofte bliver fornærmet hvis man overhoved nævner windows.
Så når jeg skrev mit ps, så var det mere for at dæmme op for de indlæg, som
man nok kunne forvente fra anden side.
Jeg er selvfølgelig meget ked af det, hvis mit er blevet misforstået, og det
undskylder jeg selvfølgeligt for, til alle som det er faldet for brystet.

Fra : derly lytken

Dato : 12-01-01 11:14

I artikel <93m91i$edi$1@news.inet.tele.dk>, skrev "Morten Fordsmand"
<mfo@dmdata.dk>:

> [...]
> meget ked af det, hvis mit er blevet misforstået, og det undskylder
> jeg selvfølgeligt for, til alle som det er faldet for brystet.

Indrømmet, jeg følte mig overhovedet *ikke* stødt over dine
bemærkninger. Tværtimod finder jeg dem fuldt i tråd med omgangstonen her
i gruppen i den tid, den har eksisteret; men det kunne synes som om, at
nogens hjerter banker kraftigere for software, der generelt, hvis det
skulle releases som OS/2-software, ville få betegnelsen "betaversioner",
og at de føler sig trådte over tæerne, såfremt man fremsætter kritik af
pågældende, også selv om det er sagt humoristiskt. Hierarkiet er dog så
udbygget, at hvis man vil snakke om pågældende software, tjae så findes
der et overdådigt udbud af grupper dertil. Jeg er meget sikker på, at
begyndte man at snakke om OS/2 i disse grupper, ville responsen være
prompte og på et mange grader lavere niveau...

btw "glæder" jeg mig nu til, at se pressens nedsabling af told&skats nye
fejlslagne system baseret på den slags betalignende software. Hvis
retfærdighed er til, må en sådan kritik mindst få samme dimensioner som
nedsablingen af Amanda fik/får. Det er dog nok for meget at forlange,
når de "uvildige" såkaldte eksperter er licentiater fra
producentforetagendet. De slår næppe den hånd af, som fodrer dem!!!

--
mVh \\Derly, Team OS/2, Danmark
_____________________________________

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 12-01-01 11:44

> [...]
>skulle releases som OS/2-software, ville få betegnelsen "betaversioner",
>og at de føler sig trådte over tæerne, såfremt man fremsætter kritik af
Nu har jeg aldrig prøvet, at skrive OS/2 uden for denne gruppe, men der nok
ikke mange uden for vores sluttede kreds, der tager OS/2 alvorligt eller for
den sags skyld som en trussel.
Og alt den stund, at jeg har holdt meget af at arbejde med OS/2 siden 87, så
må jeg jo nok indrømme at det er svært at finde en sponsor til at betale mig
for at arbejde med det.
Og hvis man skal se realistisk på det så er det altså ikke betasoftware de
sælger som OS'er i Redmond, hvor nødigt jeg end vil indrømme det.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-01-01 13:48

On Fri, 12 Jan 2001 11:43:44 +0100, Morten Fordsmand wrote:

<snip>

>Nu har jeg aldrig prøvet, at skrive OS/2 uden for denne gruppe, men der nok
>ikke mange uden for vores sluttede kreds, der tager OS/2 alvorligt eller for
>den sags skyld som en trussel.

I hardware grupperne kan der være lidt (Men her ser det også
ofte ud som om at Redmond endelig har fået integreret Windows
med hardwaren) ...men i programmeringsgrupperne er det ikke
noget problem!

>Og alt den stund, at jeg har holdt meget af at arbejde med OS/2 siden 87, så
>må jeg jo nok indrømme at det er svært at finde en sponsor til at betale mig
>for at arbejde med det.

Her i landet er det (en flok vendekåber)...men i Tyskland er der
gang i en hel del...og UK er ikke afvisende.

Men nu ville mange tyskere og sydenglændere ej heller få noget
strøm hvis det ikke havde været for dette lille styresystem

>Og hvis man skal se realistisk på det så er det altså ikke betasoftware de
>sælger som OS'er i Redmond, hvor nødigt jeg end vil indrømme det.

Vel.....her er Redmond Linux vel ikke medtaget
Ja når man skraber en Linux sammen i det område kan man kun
kalde den for Redmond Linux
Lidt af en griner

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
OS/2: The choice of the next generation.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-01-01 13:54

On Fri, 12 Jan 2001 11:14:14 +0100, derly lytken wrote:

<snip>

> [...]
>begyndte man at snakke om OS/2 i disse grupper, ville responsen være
>prompte og på et mange grader lavere niveau...

Så længe man holder sig fra ms-windows og advocacy grupperne er
der ikke de store problemer....

> [...]
>når de "uvildige" såkaldte eksperter er licentiater fra
>producentforetagendet. De slår næppe den hånd af, som fodrer dem!!!

Det er jo ej heller det samme....der er både internet adgang fra
dette legetøjssystem og hardware accelererede OpenGL
screensavere, sidstnævnte er nok den vigtigste funktion for det
de fejlagtigt kalder server versioner.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
I came, I saw, and eventually I cooked. - (Keith Floyd)

Fra : Morten, Marc, Carl-E~

Dato : 12-01-01 14:15

> , sidstnævnte er nok den vigtigste funktion for det
> de fejlagtigt kalder server versioner.

Nu ved jeg ikke om et system, der understøtter er det 32 CPU'er? og hotswap
af PCI-kort ikke godt kan kaldes en server?

Hvorimod WSeb, hverken understøtter SAN, clustering etc. fordi IBM ikke har
set nogen interesse i at levere dette.

Morten

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-01-01 15:43

On Fri, 12 Jan 2001 14:15:27 +0100, Morten, Marc, Carl-Emil og
Lone Steen Fordsmand wrote:

<snip>

>Nu ved jeg ikke om et system, der understøtter er det 32 CPU'er? og hotswap
>af PCI-kort ikke godt kan kaldes en server?

Vel....DataCenter Server har ej heller helt samme kodebase som
den almindelige W2K Srvr/Ws.
Faktisk har MS så stor tiltro til den at de selv er ved at
udskifte deres egne UNIX-servere.
Mener også at de fik en hjælpende hånd af Compaq til
færdiggørelsen af DCS kernen!

>Hvorimod WSeb, hverken understøtter SAN, clustering etc. fordi IBM ikke har
>set nogen interesse i at levere dette.

Vel....nu har W2K også større behov for fallback muligheden i en
cluster

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
veni, vedi, vici (I came, I saw, I conquered)

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-01-01 20:06

In <93m91i$edi$1@news.inet.tele.dk>, on 01/12/2001
at 07:42 AM, "Morten Fordsmand" <mfo@dmdata.dk> said:

>Nu mener jeg også at jeg svarede pænt, men efter at have fulgt med i denne
>gruppe i et par år, synes, jeg at det var værd at bemærke at man her i gruppe
>ofte bliver fornærmet hvis man overhoved nævner windows.

Jeg syntes nu at det plejer at blive modtaget ret pænt når man stiller spørgsmål
om at få OS/2 og Win til at snakke sammen.

/Knud