ASPMail og Outlook
Fra : Lars \(Wheeler\) Ras~

Dato : 08-10-03 19:25

Hejsa!

Jeg bruger ASPMail fra ServerObjects til at sende mails i html via min ASP
kode.

Jeg har dog fået et problem som mest af alt ligner en fejl i deres ASPMail
object.

HTML koden der sendes er 100% iorden og virker fint hvis den sendes til en
bruger som har en Netscape mailclient, men har brugeren Outlook sker der
noget mærkligt. Hele HTML koden vises forkert. Hvis man gemmer HTML koden
fra Outlook til HTML er koden ødelagt på den måde, at efter alle = tegn i
HTML koden mangler de næste 2 tegn.

Eks. hvis man sender: <tr valign="Top">

Så viser Outlook: <tr valign=op">

Dette giver selvfølgelig noget HTML som ikke kan vises korrekt!

Det sjove er, at fejlen ikke er der hver gang, eller rettere jeg har fundet
en linie i HTML koden som ikke kan ændres uden at Outlook ødelægger HTML
koden. Linien indeholder kun en <td>XXX</td> med tekst imellem.

Hvis du er ekspert i ASPmail så kan du evt. for hele koden af se hvis det
vil hjælpe dig.

Håber at andre har prøvet dette og ikke mindst har fundet en løsning.

--
Mvh.
Lars Rasmussen (Webmaster)

Fra : Torben Brandt

Dato : 09-10-03 09:05

Lars (Wheeler) Rasmussen skrev:
> [...]
> vil hjælpe dig.
>
> Håber at andre har prøvet dette og ikke mindst har fundet en løsning.

Jeg må skuffe dig; jeg har ikke prøvet det :)

Når man sender en email, så bliver den ofte kodet i qouted-printable.
Dvs at punktummer skrives =2E og derfor skal lighedstegn skrives =3D,
osv med en masse tegn.
Det skal så afkodes bagefter, hvor man hver gang man har et lighedstegn
tager de to næste tegn og bruger dem til afkodningen.
Måske er det afkodningen, der ikke fungerer, og de to tegn bliver aldrig
erstattet med et nyt tegn.

Måske kan du give et eksempel, som giver en fejl, så vi kan se om der er
fejl i din kodning/opbygning af mailen.

Jeg har ikke selv ASPMail installeret, men du skal være velkommen til at
sende en mail (som giver denne fejl) til "test at actuar dot dk" så vil
jeg se om der er fejl i det der kommer frem.

mvh Torben