fisk i hjørnet...
Fra : Christian Vejby Gund~

Dato : 12-04-01 14:03

Jeg har lige flyttet nogle af mine fisk (fra 60 L akv.) over i mit nye 250
L's tank. Fiskene søger over i de to yderste hjørner....

Jeg har flyttet alt deres vand, og temperaturen passer.... de flytter sig
kun når de får mad! Ellers "flyver" de bare op og ned langs hjørnerne ?!

- CVG

Fra : Madsen

Dato : 13-04-01 00:26

"Christian Vejby Gundersen" <cvg@cs.auc.dk> skrev:

> [...]
> kun når de får mad! Ellers "flyver" de bare op og ned langs hjørnerne ?!

Og hvad er det så for nogle fisk. Slørhaler eller dybtvands-rokker? ;)
Det er meget normalt at skræmte fisk i et nyanrettet akvarie kører
op og ned at akvariesiderne. Jeg tager det altid som et symptom
på stress hos fiskene. De skal helst falde til ro efter nogle dage og
gør de ikke det, så tyder noget på at akvariet ikke er bygget godt
nok op til de krav som dine fisk evt. stiller til indretningen.

Noget så simpelt som andre skygger og lyspåvirkninger udefra i
deres nye hjem som akvariet jo pt. er, kan også gøre mange fisk
skræmte i de første par dage, men somsagt så skulle de gerne
falde mere til ro med tiden. Giv dem nogle dage til at falde til og
gør de stadig det samme, så vil jeg nok lige tjekke efter om jeg nu
også har den rigtig indretning og de rette vandværdier til de fisk
jeg holder.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)