Hvordan laver jeg denne kodelinie om så de~
Fra : Salva

Dato : 03-10-03 00:30

Jeg har en access database hvor jeg bl.a. har navne i.
Jeg kunne godt tænke mig at lave navnene om til en e-mailadresse, så når man
klikker på det åbner feks Outlook.

Koden så således ud:

Jeg har prøvet at sætte mailto: foran men det vil den ikke acceptere.

Har I et bud på hvordan kodelinien skal se ud?

Koden er lave i drewmveaver MX

-salva

Fra : Ole H

Dato : 03-10-03 08:36

Prøv:
<a
href="<%=(tuemails.Fields.Item("Konto").Value)%>"><%=(tuemails.Fields.Item("
Konto").Value)%></a>

mvh Ole

Fra : news.sektornet.dk

Dato : 03-10-03 10:41

"Ole H" <baltic@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv:
> <a

href="<%=(tuemails.Fields.Item("Konto").Value)%>"><%=(tuemails.Fields.Item("
> Konto").Value)%></a>

Den laver det godt nok til et link men ikke som en mail (feks.
mailto:email@adresse.dk)
Burder der ikke noget kode ind med "mailto:" et eller andet sted??

-salva

Fra : Ole H

Dato : 06-10-03 05:54

Yep - det gik lidt hurtigt da jeg skrev den, men jeg kan se at der er komme
et rigtigt svar længere nede i tråden.

Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-03 10:47

news.sektornet.dk skrev:

> Den laver det godt nok til et link men ikke som en mail (feks.
> mailto:email@adresse.dk)
> Burder der ikke noget kode ind med "mailto:" et eller andet
> sted??

Jo.

</a>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Salva

Dato : 03-10-03 11:43

> Jo.

> </a>

Taak, nu virker det :)
Koden skulle sådan ud:
<a
href="mailto:<%=tuemails.Fields.Item("Konto").Value%>"><%=tuemails.Fields.It
em("Konto")%></a>

-Salva

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 11:00

Ole H skrev:

> Yep - det gik lidt hurtigt da jeg skrev den, men jeg kan se at
> der er komme et rigtigt svar længere nede i tråden.

Hvad gik hurtigt? Det er svært at se når du ikke angiver hvem du
svarer. Se gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen