IP-telefoni
Fra : Morten Fordsmand

Dato : 10-01-01 14:16

Er der nogen der har erfaringer på subj. sammen med os/2? og i så fald med
hvilket produkt.

Min svigermor, som jeg har udstyret med os/2 kunne godt tænke sig at ringe
til frankrig.

Morten Fordsmand
http://www.morten.fordsmand.com

Fra : Peter Jespersen

Dato : 10-01-01 16:57

On Wed, 10 Jan 2001 14:16:11 +0100, Morten Fordsmand wrote:

> [...]
>hvilket produkt.
>
>Min svigermor, som jeg har udstyret med os/2 kunne godt tænke sig at ringe
Det eneste jeg nogensinde er faldet over (har dog aldrig brugt
det) er
<http://www.ole.net/~sdetweil/> der er en kombineret Telefoni &
Fax applikation der supporterer MWAVE DSP based adapters

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
If you do not succeed, redefine success.

Fra : Allan

Dato : 11-01-01 02:26

On Wed, 10 Jan 2001 14:56:52, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> <http://www.ole.net/~sdetweil/> der er en kombineret Telefoni &
> Fax applikation der supporterer MWAVE DSP based adapters

Det har intet med IP-tefoni at gøre, det er bare telefoni og data samtidigt
over tlf-linjen - altså at du kan tale og udvexle data med den, du har
ringet op til , hvis han/hun ellers har en tilsvarende Mwave.
Har prøvet det - virkede faktisk fint; men har altså intet med IP-telefoni
at gøre.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-01-01 12:44

On Thu, 11 Jan 2001 01:26:25 GMT, Allan wrote:

<snip>

> [...]
>ringet op til , hvis han/hun ellers har en tilsvarende Mwave.
>Har prøvet det - virkede faktisk fint; men har altså intet med IP-telefoni

OK....havde ikke styr på disse begreber...gravede bare noget op
fra hukommelsen...
Har nu en ide om hvad IP-telefoni er

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.

Fra : Allan

Dato : 11-01-01 20:08

On Thu, 11 Jan 2001 10:44:26, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> OK....havde ikke styr på disse begreber...gravede bare noget op
> fra hukommelsen...
> Har nu en ide om hvad IP-telefoni er

Populært sagt telefoni over Internet. Du bruger altså dit lydkort, til at ind og
afspille lyden. Denne bliver så sendt direkte over din Internet-forbindelse,
i teorien til en hvilken som helst bruger på Internet. Nogle firmaer har så
osse oprettet services, så du på denne måde endda kan ringe til 'rigtige'
telefoner - og det er nok den service, der blev efterlyst.
TDC havde for 1/2 år siden en sådan service, hvor man kunne ringe gratis
til alle danske numre; men det blev vist stoppet nogenlunde samtidigt med,
at flatrate på adsl startede :-/

Se dog http://www.hottelephone.com
for en sådan gratis service, som dog så vidt jeg ved ikke fungerer med OS/2

Fra : Hetzel

Dato : 31-01-01 08:02

TESTERLING

Fra : Hetzel