Problem med Pro@access og HUB
Fra : Allan

Dato : 12-04-01 13:37

Hejsa

Jeg har fået proaccess fra TDC og er nu løbet ind i et problem.

Ifølge dokumentationen kan jeg tilslutte Routeren til en HUB hvor jeg har 2
pc'er sidende.

men jeg kan ikke komme på nettet. Jeg har sat flg. op:

PC-1
Fast IP 192.168.1.4
DNS (den hos TDC)
Default gateway: 192.168.1.1 (routerens Interne adresse)

PC -2
Fast IP 192.168.1.5
DNS (den hos TDC)

Kabler.

Fra router til HUB krydset
Fra HUB til PC'er Strait

Har jeg overset noget ?

Hilsen
Allan

Fra : erik klausen

Dato : 12-04-01 19:17

Allan wrote:

> Kabler.
>
> Fra router til HUB krydset
> Fra HUB til PC'er Strait

Tænk, jeg kan pludselig ikke huske det. Jeg var ude og se nordlys i nat, så min
forkølelse kører stadig, og det sløver hjernen.

Jeg mener ikke at du skal bruge krydset kabel mellem routeren og hubben. Men,
da du har to PC-ere, er det jo nemt at prøve at sætte et straight kabel mellem
router og hub.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Flemming Madsen

Dato : 15-04-01 14:36

Hvis det er en SpeedStream 5711 Router du har, er der indbygget HUB i den.
Du kan tilslutte dine PCer direkte til Routeren med "lige" kabler.

Har du prøvet at pinge routeren på 192.168.1.1 ?
Er din Subnetmask 255.255.255.0 ?

Du kan evt prøve at pinge 129.142.20.35 (dr.dk)

mvh
Flemming Madsen

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-04-01 17:35

> [...]
> Fast IP 192.168.1.5
> DNS (den hos TDC)
> Default gateway 192.168.1.1 (routerens interne adresse)

Tjaaaa....., Du kan kun anvende IP`er fra 192.168.1.6 da de øvrige
anvendes til internt NAT eller er reserveret, iflg. medflg. dokumentation
til Pro@ccess.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-04-01 18:44

"Jan Jensen" <blaaberg@image.dk> skrev :

>Tjaaaa....., Du kan kun anvende IP`er fra 192.168.1.6 da de øvrige

Tjoehh - på de sidste 3 nye jeg har opsat hos kunder er IP-range på
DHCP tildelte adresser ændret til *.*.*.6-100

resten derover er frit bytte

--
jan@stevns.net - www.stevns.net