Passwd etc.
Fra : //Tormod

Dato : 29-10-03 22:11

Hei,
Kan noen hjelpe meg med å sette passord på en katalog. Jeg prøver å følge
anvisningene på denne siden men det går bare ikke..
http://www.powertech.no/brukerhjelp/hjemmeside/avansert/password.html

Jeg lagrer texten nedenfor (hvor jeg bytter ut "brukernavn" med mitt
br.navn) som ".htaccess" og lagrer denne i en folder på nettstedet som har
navnet "passwd".
---
AuthUserFile /home/b/br/brukernavn/public_html/passwd/.htpasswd
AuthName "Passordbeskyttet område"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>
---
Dette skal være riktig så langt men hvordan skriver jeg kommandoen
"htpasswd -c .htpasswd brukernavn"? Når jeg skriver dette direkte i
telnet.exe blir det ugyldig kommando. (Jeg har ingen erfaring på området!!)
Kan noen please gi meg en nybegynner veiledning her... Takk!!

BTW, bruker cuteFTP men får ikke filen ".htaccess" til å synes når jeg
legger den ut på nett. Kan man bruke vis usynlige filer eller lignende for å
se filen - i så fall hvordan?

Takker for innspill,
\\Tormod

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-10-03 09:15

//Tormod wrote :

> [...]
>
> Jeg lagrer texten nedenfor (hvor jeg bytter ut "brukernavn" med mitt
> br.navn) som ".htaccess" og lagrer denne i en folder på nettstedet som

Jeg vil tro at du er bedst hjulpet i de danske grupper ved at spørge i
dk.edb.internet.webdesign.serverside, hvor .htaccess er on-topic.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk