window.parent hjælp?!
Fra : Peter Nielsen

Dato : 26-10-03 23:14

Hej NG :)
Har prøvet at poste det her før, så gik min computer lige ned her i et
stykke tid, så ville lige starte en ny :)

Jeg har den ene side her, som her et textarea der har name="tekst" og formen
har name="tekstform"
På den side har jeg så en:
OnClick="window.open('billeder.asp','billeder','height=600,width=500',
'scrollbars');"
Link ting :)

og på billeder.asp har jeg så lavet at hvis man trykker på et billede kommer
dens id nummer op i et tekstfelt som har name="billedeid" og i en form som
har name="picform"

nu vil jeg gerne have at når man trykker på submit knappen så skriver den
til den første side, og ligger det sidste i textarea'et ... der ligger jo
andet tekst i, så den skal bare tilføje det der hvor markøren er :)

Jeg har hørt det er noget med window.parent.. men har bare ingen anelse om
hvordan man gør... jeg er meget javascript newbee.. så vil have nogle bud på
koden, og ikke bare en side hvor man ka læse om det, da jeg ikke ved hvordan
jeg skal stille det op så?! :)

Ved jeg er vanskelig, men håber da på at lære det :)

MVH Peter Nielsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-10-03 00:43

"Peter Nielsen" <pedn@wullamusic.dk> writes:

> [...]
> til den første side, og ligger det sidste i textarea'et ... der ligger jo
> andet tekst i, så den skal bare tilføje det der hvor markøren er :)

Det er svært, i nogle browsere umuligt, at vide hvor markøren er i et
tekstfelt. Hvis et tekstfelt ikke har fokus, er der så en markør?
Det er til gengæld nemt at tilføje til slutningen.

<form id="picform" onsubmit="
opener.document.forms['tekstform'].elements['tekst'].value +=
this.elements['billedid'].value;">

/L

Fra : Peter Nielsen

Dato : 27-10-03 15:42

Takker... det var det... det hed billedeid og ikke billedid.. men det er
fint... takker :)

Peter Nielsen

<URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>