Hjælp til java
Fra : Maya

Dato : 21-10-03 14:27

Hej!!

Jeg sidder her, og bliver fuldstændig sinddyg af java er i gang
med at læse et program, hvor jeg bruger Arrays..

Er der nogen af jer, som ved hvordan man slette en string i et
ganske almindelig array

MVH javapigen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-03 14:32

Maya wrote :

> [...]
> med at læse et program, hvor jeg bruger Arrays..
>
> Er der nogen af jer, som ved hvordan man slette en string i et

Spørgsmål om java er bedst stillede i dk.edb.programmering.java .

.... men det er måske javascript du hentyder til?

Javascript:
Er det du ønsker at nulstille en værdi på et bestemt sted i et Array -

// dit array er fx myArray
var i = 3 ; // en eller anden værdi
myArray[i] = null;

eller vil du helt fjerne værdien og dermed gøre dit samlede array mindre?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-10-03 20:28

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> writes:

> Javascript:
> Er det du ønsker at nulstille en værdi på et bestemt sted i et Array -
>
> // dit array er fx myArray
> var i = 3 ; // en eller anden værdi
> myArray[i] = null;

Jeg ville bruge
delete myArray[i];
eller måske kun
myArray[i] = undefined;

At tildele værdien "null" vil jeg ikke kalde at "nulstille" (et "l"
for lidt :) mere end at tildele den tomme streng eller et tomt objekt.

> eller vil du helt fjerne værdien og dermed gøre dit samlede array mindre?

Du mener med splice?
myArray.splice(i,1);

/L

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-03 20:36

Lasse Reichstein Nielsen wrote :

> [...]
>
> At tildele værdien "null" vil jeg ikke kalde at "nulstille" (et "l"
> for lidt :) mere end at tildele den tomme streng eller et tomt objekt.

Enig.

> Du mener med splice?
> myArray.splice(i,1);

Ja, det ved jeg jo ikke - det er ikke mig, der spørger.